اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی قزوین خبر داد

جلوگیری از 1200 مورد تجاوز به حریم راه‌های قزوین

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه از یک هزار و 200 مورد تجاوز به حریم راه‌های این استان جلوگیری شده است.

جلوگیری از 1200 مورد تجاوز به حریم راه‌های قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، جواد حق‌‌لطفی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه از یک هزار و 200 مورد تجاوز به حریم راه‌های این استان جلوگیری شده است.

وی افزود: این جلوگیری‌ها شامل صدور اخطار، توقف کار، جلوگیری از ساخت و ساز و در نهایت تخریب و قلع و قمع ابنیه‌های ساخته شده بوده است.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: توسعه، تعریض و بهسازی راه، انجام عملیات راهداری، وجود فضای لازم برای نصب تجهیزات و علایم ایمنی و هشداردهنده راه و در نهایت تأمین ایمنی عبور و مرور از مهم‌ترین دلایل تصویب قانون حریم راه‌ها است که نظارت بر اجرای آن بر عهده اداره کل راه و شهرسازی است.

به گفته حق‌لطفی، حداقل حریم خارج از محدوده راه 12.5 و حداکثر نیز 122.5 متر است که این میزان بستگی به تعریف راه (آزادراه، بزرگراه، راه اصلی، راه فرعی و راه روستایی) مورد نظر دارد.

وی تأکید کرد: تمام ساخت و سازها در حریم راه‌ها باید با صدور مجوز از سوی اداره کل راه و شهرسازی صورت گیرد و در غیر این صورت منجر به جلوگیری و در نهایت تخریب آن از سوی این اداره کل می‌شود.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین اضافه کرد: گشت حریم راه‌ها در تمام ادارات راه و شهرسازی شهرستان‌های استان مستقر بوده و وظیفه نظارت و جلوگیری از ساخت و سازها در حریم راه‌ها را بر عهده دارد.

حق‌لطفی با اشاره به اینکه متأسفانه به رغم هشدارها و گشت‌های مستمر عوامل راهداری گاهی اوقات مشاهده می‌شود برخی افراد آگاهانه یا ناآگاهانه اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در حاشیه راه‌ها کرده و به تذکرات مأموران راهداری نیز هیچ توجه‌ای ندارند، ادامه داد: در این رابطه افراد متخلف به مراجع قضایی معرفی و مستحدثات آنان نیز مورد تخریب واقع می‌شود.

وی یادآور شد: از متقاضیان ساخت و ساز در حریم راه‌ها می‌خواهیم تا قبل از هر نوع احداث، اعم از تجاری و مسکونی در حاشیه آزادراه‌ها، بزرگراه‌ها، راه‌های اصلی و فرعی و حتی روستایی برای دریافت مجوز قانونی به ادارات راه و شهرسازی شهرستان محل خود مراجعه کنند.

انتهای پیام/77002/خ/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول