اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل:

کتابخانه مرکزی اردبیل جزو 5 کتابخانه برتر کشور است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: کتابخانه مرکزی اردبیل در بین 3 هزار و 500 کتابخانه در سراسر کشور جزو پنج کتابخانه برتر کشور انتخاب شده است.

کتابخانه مرکزی اردبیل جزو 5 کتابخانه برتر کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمندامین صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه در اردبیل ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: امسال از 25 آبان ماه تا دو آذر ماه هفته کتابخوانی آغاز می‌شود و برنامه‌های مختلفی برای این هفته تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد: اصلی‌ترین برنامه‌ای که به نوعی بزرگترین برنامه این هفته است تجلیل از فعالان کتاب و کتابخوانی و خبرنگاران فعال در حوزه ترویج فرهنگ کتابخوانی است که دو آذر ماه در مجتمع فرهنگی فدک برگزار خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل یادآور شد: نمایشگاه‌های مختلف کتاب و عرضه محصولات فرهنگی در سطح استان اردبیل دایر است و هم استانی‌ها می‌توانند در تمام نقاط استان از نمایشگاه‌های کتاب بازدید کنند.

فرهمندامین گفت: با نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اردبیل همکاری‌هایی داشتیم و قرار شده است نمایشگاه کتاب مربوط به امور خارجه در کتابخانه مرکزی اردبیل دایر شود و در این نمایشگاه کتاب‌ها با 30 الی 35 درصد تخفیف عرضه خواهد شد.

این مسئول در بخش دیگری با تشریح برنامه‌های هفته کتابخوانی تاکید کرد: دیدار با مسئولان و ائمه جمعه در برنامه هفته کتابخوانی در هفته کتاب است و سعی خواهیم کرد با استاندار جدید اردبیل نیز دیداری داشته باشیم.

عضو شورای اداری استان افزود: در تلاش هستیم تا ویژه‌نامه بزرگداشت استاد عاصم اردبیلی را منتشر کنیم تا بتوانیم هم دین خود را به این استاد بزرگوار ادا کنیم و هم اینکه این شاعر توانمند استان اردبیل در سطح کشور معرفی شود.

فرهمندامین بیان داشت: نزدیک به 60 هزار نفر عضو فعال در کتابخانه‌ها داریم که در شش ‌ماهه اول سال‌ جاری بالغ بر یک میلیون و 200 هزار نفر مراجعه‌ به کتابخانه‌های استان اردبیل صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: نزدیک به 800 هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های استان اردبیل موجود است که اخیراً نیز بالغ بر 40 هزار جلد کتاب به کتاب‌های کتابخانه مرکزی اردبیل اضافه خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل ادامه داد: بالغ بر 500 هزار جلد کتاب به امانت رفته است و فضای کتابخانه‌ای استان اردبیل نسبت به سال گذشته دو برابر شده است.

فرهمندامین گفت: در همین راستا بیش از 9 هزار متر‌مربع نیز به زودی به این متراژ اضافه خواهد شد و فضای کتابخانه‌های استان اردبیل به 30 هزار متر‌مربع خواهد رسید.

وی عنوان کرد: کتابخانه‌ مرکزی اردبیل یک کتابخانه کامل و مجهز است که اخیراً در بین 3 هزار و 500 کتابخانه در سراسر کشور جزو پنج کتابخانه برتر کشور شناخته شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل یادآور شد: در مکان‌ها و اداراتی که در روز در حدود 500 نفر مراجعه‌کننده دارند ایستگاه مطالعه راه‌اندازی شده است که این عمل موجب می‌شود تا فرهنگ مطالعه در بین مردم توسعه یافته و در نتیجه مشکلات فرهنگی و اجتماعی نیز در اثر افزایش سطح فرهنگی جامعه کاهش یابد.

فرهمندامین ابراز داشت: در ایستگاه‌های مطالعه در حدود 97 هزار جلد کتاب وجود دارد که 60 هزار جلد کتاب مورد مطالعه قرار گرفته است و در دست آنها امانت است که از این تعداد در حدود 40 هزار جلد آن برگشت داده شده است و در حدود 19 هزار جلد کتاب نیز همچنان در دست مردم به امانت است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حوزه روشندلان نیز کتابخانه مرکزی اردبیل در سال قبل حدود 350 کتاب گویا تدارک دیده است که اکنون این میزان هشت برابر شده است و تعداد اعضای روشندلان کتابخانه‌های اردبیل نیز از 25 نفر در سال قبل به 200 نفر رسیده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل افزود: در سال گذشته 300 نسخه کتاب بریل برای روشندلان در کتابخانه مرکزی اردبیل وجود داشت که اکنون این میزان به 750 کتاب در قالب 100 عنوان رسیده است.

فرهمندامین ادامه داد: شبکه کتابخوانان حرفه‌ای در سایت WWW.BOOKI.IR راه‌اندازی شده است و در سطح استان اردبیل 8 هزار نفر عضو این سامانه هستند که در سال 92 در این سایت 160 مورد مسابقه آنلاین برگزار شده است.

وی با اشاره به سرانه مطالعه استان اردبیل نیز گفت: سرانه مطالعه استان اردبیل از 57 دقیقه در روز به 79 دقیقه به ویژه در حوزه نشریات رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: کتابخانه شیخ صفی‌الدین اردبیلی در بخش فرهنگی کتابخانه برتر کشور شناخته شده است و نسیم امامقلی‌زاده به عنوان کتابدار برتر انتخاب شده است که در مراسم کشوری با حضور رئیس جمهور مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/62005/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول