اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره کتابخانه‌های ملایر خبر داد

اجرای بیش از 30 برنامه همزمان با هفته کتاب در ملایر

سرپرست اداره کتابخانه‌های ملایر از اجرای بیش از 30 برنامه همزمان با هفته کتاب در ملایر خبر داد.

اجرای بیش از 30 برنامه همزمان با هفته کتاب در ملایر

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، سیدمهدی آخشیک بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرستان ملایر از نظر کتابخانه‌های عمومی در سطح خوبی در استان و کشور قرار دارد، اظهار داشت: هدف ما بالا بردن سرانه مطالعه در شهرستان است.

وی با بیان اینکه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهرستان ملایر طی سال‌های اخیر رشد داشته است، از وجود 16 کتابخانه عمومی فعال در شهرستان ملایر خبر داد.

سرپرست اداره کتابخانه‌های ملایر افزود: از این تعداد هشت کتابخانه شهری و هشت کتابخانه نیز روستایی است که 140 هزار نسخه کتاب در این کتابخانه‌ها موجود است.

وی از عضویت 9 هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: اولویت بر این است که تا پایان سال جاری با جذب 5 هزار نفر تعداد اعضای کتابخانه های ملایر به 14 هزار نفر برسد.

آخشیک تصریح کرد: با توجه به نیاز کتابخانه‌های شهرستان ملایر در راستای تجهیزات و ایجاد امکانات بیشتر  امسال 30 میلیون تومان برای تجهیز کتابخانه‌های عمومی در شهرستان هزینه شده است.

وی از خرید 60 قفسه فلزی در کتابخانه‌های عمومی ملایر خبر داد و متذکر شد: نصب تصاویر شهدا در فضای کتابخانه‌ها، اتصال به شبکه دولت در هشت کتابخانه، بهینه‌سازی فضاها، تجهیز کتابخانه‌های عمومی به اینترنت پرسرعت، سیستم دوربین مداربسته، ایجاد 70 کتابخانه چوبی و... از اقدامات سال جاری در کتابخانه‌های عمومی شهرستان بوده است.

سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی ملایر با اشاره به اینکه در حال حاضر دو ایستگاه مطالعه در بیمارستان مهر ملایر و پایانه ملایر- تهران فعال است از راه‌اندازی یک ایستگاه دیگر تا پایان سال در ملایر خبر داد.

وی از راه‌اندازی 10 ایستگاه کتاب تا پایان سال جاری در ادارات ملایر خبر داد و افزود: تاکنون دو ایستگاه در ادارات راه‌اندازی شده است.

آخشیک از افتتاح سه کتابخانه جدید در روستاهای پیروز، حسین‌آباد شاملو و همچنین پری زنگنه تا پایان سال جاری خبر داد و ابراز داشت: همچنین کتابخانه مشارکتی مرحوم محمد ملایری نیز در کتابخانه فرهنگیان ملایر تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: اداره کتابخانه‌های ملایر نیز در 6 ماهه نخست سال جاری توانسته در شاخص‌های مختلف رتبه برتر استان را از آن خود کند.

سرپرست اداره کتابخانه‌های ملایر نیز به برنامه‌های هفته کتاب در ملایر اشاره کرد و یادآور شد: همزمان با هفته کتاب که از 25 آبان ماه تا دوم آذرماه ادامه دارد بیش از 30 برنامه مختلف در ملایر اجرا می‌شود.

وی عنوان داشت: غبارروبی گلزار شهدا، دیدار با امام جمعه، دیدار از سرای سالمندان، دیدار از کودکان بیمار در بیمارستان‌ها و اهدای کتاب به این کودکان از جمله برنامه‌های هفته کتاب در ملایر است.

آخشیک از اجرای برنامه قصه‌گویی توسط هنرمندان ملایر در مدارس و مهد کودک‌ها همزمان با هفته کتاب خبر داد و افزود: عضویت در کتابخانه‌های عمومی ملایر نیز همزمان با هفته کتاب رایگان است.

وی از اجرای برنامه عصر شعر، مسابقه نقاشی ویژه کودکان مسابقه خلاصه‌نویسی کتاب و مسابقه روزنامه‌دیواری در هفته کتاب در ملایر خبر داد.

سرپرست اداره کتابخانه‌های ملایر یادآور شد: همزمان با هفته کتاب از کتابداران نمونه ملایر و همچنین «فاطمه لطیفی» به عنوان کتابدار نمونه کشوری تجلیل خواهد شد.

وی، برگزاری مسابقه پیامکی، برگزاری جلسه نقد کتاب، برگزاری زیارت عاشورا، نمایشگاه کتاب در سطح شهر، تجلیل از خادمین کتاب، تجلیل از مسن‌ترین، خردسال‌ترین و فعال‌ترین کتابخوان ملایر  و... را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در ملایر برشمرد.

سرپرست اداره کتابخانه‌های ملایر در پایان خاطرنشان کرد: برگزاری جلسه درس‌هایی از کتب عاشورا از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در ملایر است.

انتهای پیام/89013/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول