اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد مازندران تشریح کرد

برنامه‌های بیست‌‌ و یکمین دوره هفته کتاب در مازندران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از اجرای 19 عنوان برنامه در بیست‌ و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در این استان خبر داد.

برنامه‌های بیست‌‌ و یکمین دوره هفته کتاب در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی با تشریح برنامه‌های بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در استان بیان داشت: برنامه‌های این هفته با  شعار «کتاب آینه فرهنگ و فرزانگی» از 25 آبان‌ تا دوم آذر  همزمان با سراسر کشور در  مازندران برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت پاسداشت این رویداد بزرگ فرهنگی در استان گفت: محتوا محوری، توجه به مخاطب عام و جلب مشارکت همه جانبه سازمان‌ها و نهادها از اولویت‌های این دوره از هفته کتاب است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران این هفته را فرصتی مناسب برای آشنایی هرچه بیشتر اقشار مختلف مردم با کتابخانه‌ها و خدمات فرهنگی مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و بر لزوم اطلاع‌رسانی کافی درباره فعالیت‌های کتابخانه‌ها در هفته کتاب تاکید کرد.

وی از کتاب به عنوان مهم‌ترین تولید فرهنگی برای گسترش سطح معرفت و پیشرفت جامعه یاد کرد و گفت: بر همه ما وظیفه است که با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه زمینه لازم برای انس مردم با کتاب را فراهم سازیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران کتاب را یکی از بارزترین جلوه‌های ذوق و اندیشه ملت ایران دانست و تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه کتاب در سراسر مازندران، برگزاری مسابقه کتاب و کتابخوانی از کتاب حماسه حسینی تالیف شهید مطهری، تهیه و تنظیم فراخوان و بروشور به مناسبت هفته کتاب برای توزیع در سراسر استان، تهیه و تدوین و توزیع کتابچه سبک زندگی حسینی در سراسر استان، اهدا کتاب به مدارس و دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه، کتابخانه‌های عمومی و مناطق روستایی، اجرای طرح ارمغان دانایی در استان و اهدا کتاب به مسئولان استانی از برنامه‌های بیست و یکمین دوره هفته کتاب در مازندران است.

وی ادامه داد: برپایی کارگاه آموزشی و دعوت از ناشران و علاقه‌مندان برای شرکت در هم‌اندیشی تقویت و گسترش فرهنگ مطالعه در خانواده و جامعه، برپایی کارگاه آموزشی در هفته کتاب با موضوعات صفحه‌آرایی، ویراستاری و آشنایی با مبانی چاپ، برگزاری کارگاه آموزشی نقد کتاب، اهدا کتاب در میادین اصلی شهر، راه‌اندازی غرفه نهضت حسینی و فرهنگ عاشورایی را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در مازندران است.

وی از برپایی همایش تجلیل از ناشران و خادمان حوزه کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت: نویسندگان کتاب در زمینه نهضت حسینی در بیست و یکمین دوره هفته کتاب تجلیل می‌شوند.

وی به تبلیغات گسترده و بهره‌گیری از رسانه‌های استانی جهت پوشش خبری و بازید از نمایشگاه کتاب اشاره کرد و افزود: امیدواریم با همکاری اصحاب قلم و رسانه‌های جمعی شاهد برگزاری با نشاط بیست و یکمین دوره هفته کتاب در سراسر مازندران باشیم.

ابراهیمی راه‌اندازی رادیو نمایشگاه برای پوشش خبری بازدید از نمایشگاه را مهم دانست و از اجرای طرح ثبت‌نام رایگان در نمایشگاه و کتابخانه‌های عمومی استان با مشارکت اداره کل کتابخانه‌های عمومی خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همچنین از برپایی غرفه نقاشی و مسابقه نقاشی برای کودکان در نمایشگاه کتاب خبر داد و یادآور شد: طرح خرید کتاب و اهدا به مدارس و کتابخانه‌ها توسط مسئولان ارشد استانی و شهرستانی در نمایشگاه کتاب بیست و یکمین دوره هفته کتاب مازندران اجرا می‌شود.

انتهای پیام/2296/ر/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول