اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری

یادمان‌های شهدای گمنام، صاحب هیئت امنا می‌شوند

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: تمام یادمان‌های شهدای گمنام، صاحب هیئت امنا می‌شوند.

یادمان‌های شهدای گمنام، صاحب هیئت امنا می‌شوند

محمدجواد زمردیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص المان شهدای میدان میشان اظهار داشت: بحث بر روی یادمان میدان میشان همدان زیاد بوده که یکی از این مباحث، ادعای برخی افراد مبنی بر ایراد طرح این یادمان است.

وی گفت: البته بنده صلاحیت ارائه نظر در این مورد را ندارم اما این موضوع را نباید از نظر دور داشت که یک مجموعه فنی و مهندسی در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فعال است که تا به امروز قریب به 700 نقطه را ساماندهی کرده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: طراحان این نقاط از اساتید مطرح دانشگاه‌ها هستند پس چه طور می‌توانند طرح دارای ایرادی را ارائه دهند؟

وی ادامه داد: به همین دلیل مدعیان وجود ایراد در این طرح را به مشاوران و طراحان آن ارجاع می‌دهم البته به شرطی که منتقدان دارای تخصص در این زمینه نیز باشند.

زمردیان گفت: در آخرین جلسه کارگروه ساماندهی گلزار شهدای همدان، قرار شد شهرداری همدان نسبت به اتمام یادمان شهدای گمنام دشت میشان اقدام کند.

وی ابراز داشت: در سال 88 برای ساخت یادمان شهدای دشت میشان، 285 میلیون تومان برآورد هزینه شده بود که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مبلغ 185 میلیون تومان برای آن هزینه کرد اما 100 میلیون تومان باقی مانده که باید از سوی منابع دولتی در اختیار شهرداری قرار می‌گرفت تا به این پروژه تزریق شود، محقق نشد.

*شهرداری متولی ساخت یادمان شهدای دشت میشان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: طی آخرین جلسه برگزار شده برای تعیین تکلیف این یادمان، شهرداری به مانند قبل متولی انجام این کار شد و قرار بر این است اعتبار ساخت یادمان شهدای دشت میشان از محل اعتبار شهرداری و استانداری تخصیص داده شود.

وی از مبادله موافقت‌نامه‌ای یک میلیارد تومان اعتبارات سال 92 برای حرم شهدای گمنام خبر داد و افزود: این مبلغ در سطح استان از سهم دولت اختصاص می‌یابد و شهرداری‌ها نیز از منابع داخلی نسبت به تزریق اعتبار اقدام می‌کنند.

زمردیان گفت: در گام بعدی به دنبال ایجاد هیئت امنا برای هریک از یادمان‌های شهدا هستیم تا فلسفه خاکساری شهدا در مراکز آموزشی، مراکز نظامی، فضاهای تفریحی و ارتفاعات را تبیین کنیم.

وی ابراز داشت: در مرحله بعدی نیز در کنار ساماندهی قبور شهدا و ایجاد یادمان برای آنان، باید در پی ایجاد حرم برای این بزرگواران باشیم.

زمردیان در پایان سخنانش گفت: تا پایان سال جاری تمام یادمان‌های شهدای گمنام، صاحب هیئت امنا می‌شوند.

انتهای پیام/89002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول