اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور نماینده مردم قم در مجلس

یادواره شهدای روستای جنت‌آباد قم برگزار شد

یادواره 17 شهید روستای جنت‌‌آباد قم با حضور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

یادواره شهدای روستای جنت‌آباد قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، یادواره شهدای روستای جنت‌آباد قم شب گذشته با حضور احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، خانواده‌های شهدا و جمعی از اقشار مختلف مردم این روستا برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمد رضویان امام جماعت روستای جنت‌آباد با قدردانی از برگزار کنندگان این مراسم گفت: باید با برگزاری چنین مراسمی یاد و خاطره شهدا را گرامی بداریم و ایثارگری‌های آن‌ها را برای نسل جوان بیان کنیم.

احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با قدردانی از برگزاری این یادواره گفت: بنابر فرمایش مقام معظم رهبری برگزاری یادواره‌های شهدا زنده نگه‌داشتن یاد شهداست و زنده نگه‌داشتن یاد شهدا از شهادت کمتر نیست.

وی با اشاره به واقعه عاشورا و شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش اظهار داشت: پس از واقعه عاشورا به ظاهر یک سوی جنگ که امام حسین (ع) بود شکست خورد اما امروز بعد از یک‌هزار و 374 سال از آن حادثه آنچه زنده مانده است نام امام حسین (ع) و مکتب عاشورا است و آنچه از بین رفته یزید و یزیدیان است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که روز به روز بر عظمت امام حسین (ع) افزوده می‌شود و عزاداری‌ها با شکوه‌تر برگزار می‌شوند، خاطرنشان کرد: این امر نشان از پیروزی این مکتب است و به حق امام راحل فرمود که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه‌داشته است.

وی با تاکید بر این‌که اگر محرم و صفر نبود شاهد گسترش اسلام آمریکایی بودیم، گفت: اسلام تکفیری‌ها، سلفی‌ها و ناصبی‌ها اسلام آمریکایی است که امروز بلای جان مسلمانان شده‌اند.

امیرآبادی خاطرنشان کرد: این به اصطلاح مسلمانان به راحتی در اقصی نقاط دنیا به‌ویژه کشورهای اسلامی محبین اهل‌بیت (ع) را می‌کشند.

وی شهدای انقلاب اسلامی ایران را دنباله‌رو راه امام حسین (ع) و شهدای کربلا دانست و تصریح کرد: امروز ما وظیفه داریم با پیروی از گذشتگان و علمای بزرگ نام کسانی که در این مسیر حرکت کردند را زنده نگه داریم؛ این شهدا کسانی بودند که با نام امام حسین(ع) و حضرت زهرا (س) در شب‌های عملیات به دشمن هجوم می‌بردند و به شهادت می‌رسیدند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی هشت سال دفاع مقدس را جنگ حق علیه باطل دانست و افزود: هر چه قدر از جنگ تحمیلی دور می‌شویم حقانیت نظام و جنگ هشت ساله روز به روز بیشتر می‌شود.

وی وظیفه خانواده شهدا، رزمندگان دفاع مقدس، آزادگان و ... را انتقال پیام شهدا به همه مردم به‌ویژه نسل جوان عنوان کرد و با بیان این‌که شهدا بهترین الگو برای جوانان هستند، اظهار داشت: شهدا در غیرت، معرفت، اخلاق، تیزهوشی و ... سرآمد جوانان دوران خود بودند.

امیرآبادی یادآور شد: امروز می‌توانیم در سبک زندگی و رفتار اجتماعی از سیره شهدا استفاده کنیم.

وی با اشاره به ایستادگی ملت ایران در مقابل زورگویی و ظلم و ستم دشمنان اسلام و استکبار جهانی گفت: امروز ملت در مقابل سیطره استکبار جهانی بر دنیا ایستاده و به الگوی ملت‌های دنیا تبدیل شده است به همین دلیل قطعاً دشمنان با این پیشرفت ایران اسلامی دست از دشمنی خود بر نخواهند داشت.

انتهای پیام/78010/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول