اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سومین روز شهادت امام حسین (ع)

آیین نمادین تشییع پیکر شهدای کربلا در اردبیل آغاز شد

همزمان با سومین روز شهادت سید الشهدا (ع) و 72 تن از یاران باوفایش آیین نمادین تشییع پیکر شهدای کربلا به همت دستجات عزاداری در اردبیل آغاز شد.

آیین نمادین تشییع پیکر شهدای کربلا در اردبیل آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که از صبح امروز و از جلوی مسجد اعظم اردبیل آغاز شده همنوا با کاروان غم و اندوه و عشق به ساحت سیدالشهدا (ع) و در روزی که کاروان اسرای کربلا وارد کوفه می‌شوند دستجات عزاداری و سینه‌زنی اردبیل در حالی که در ماتم سید‌الساجدین عزادار هستند به صورت نمادین پیکر مطهر شهدای کربلا را تشییع کرده و در این سوگ و عزا ناله و گریه سر می‌دهند.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در مورد این مراسم سنتی و ارزشمند اردبیلی‌‌ها در سومین روز شهادت شهدای کربلا تصریح کرد: امروز در تاریخ کربلا به نام یوم‌الدفن معروف است چراکه در این روز شهدای کربلا تدفین شده و یاد و خاطره آن‌ها گرامی داشته می‌شود.

حجت‌‌الاسلام مهدی ستوده ادامه داد: تمام دستجات سینه‌زنی و محلات ششگانه اردبیل امروز گرد هم آمده و در یوم‌الدفن سعی می‌کنند به صورت نمادین با برگزاری این مراسم اوج عشق و وفاداری خود را به حضرت سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش نشان دهند.

وی با تسلیت یوم شهادت امام سجاد (ع) به عنوان یادگار تاریخ عظیم کربلا افزود: امام سجاد (ع) با همراهی عمه‌اش زینب (س) انتقال‌دهنده پیام اصیل عاشورایی بودند و در شام در کنار برملا کردن افکار پلید دستگاه اموی و یزید ملعون سعی کردند تا عظمت روحی شهدای کربلا و اسرای در‌بند را با زبانی گویا تبیین کنند.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل از امام سجاد (ع) به عنوان پیام‌رسان فرهنگ اصیل عاشورایی یاد کرد و گفت: آن حضرت در اوج غربت پیام‌رسانی مکتب اسلام را در قالب مناجا‌ت‌های عارفانه با خداوند متعال و گله و شکوه از نابخردان روزگار اعلام کرد و با به یادگار گذاشتن مجموعه‌ فاخری همچون صحیفه سجادیه سعی کرده است اوج رابطه عارفانه و عاشقانه بندگان با معبود همیشه جاوید را بیان کند.

ستوده تاکید کرد: امام سجاد (ع) در طول حیات طیبه خود سعی کرد ضمن دستگیری از محرومان و فقرا به شیوه پدران و اجداد خود حامی آزادیخواهان و انسان‌های حر و عابد باشد و از آن حضرت به عنوان زینت عابدان و ساجدان یاد می‌کنند.

وی اظهار داشت: امام سجاد (ع) با دفاع از حریم امامت و ولایت سعی کرد بهترین مسیر را در انتقال مفاهیم ارزشی، دینی و اسلامی طی کند.

گفتنی است، امروز علاوه بر اردبیل در سایر شهرهای استان نیز مراسم بزرگداشت سومین روز شهادت بزرگ پرچمدار حریت و آزادگی امام حسین (ع) و یاران باوفایش در قالب برنامه‌های سوگواری برگزار شده و شرکت‌کنندگان در این برنامه‌ها بیشتر با اهداف قیام امام حسین (ع) آشنا می‌شوند.

انتهای پیام/62004/م30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول