اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیجار:

شهدای ایران دانش‌آموختگان دانشگاه کربلا هستند

امام جمعه بیجار گفت: شهدای ایران اسلامی دانش‌آموختگان دانشگاه کربلا و شاگردان برگزیده سرور و سالار شهیدان هستند.

شهدای ایران دانش‌آموختگان دانشگاه کربلا هستند

حجت‌الاسلام علی مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیجار ضمن تسلیت به مناسبت سالروز شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) اظهار داشت: احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی هدف قیام و نهضت عاشورایی امام حسین (ع) بود.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) با قیام خود اهمیت امر به معروف و نهی از منکر را روشن کرد، افزود: این امام بزرگوار شهید راه احیای این فریضتین الهی است و بر ما مسلمانان واجب است به احیای این دو فریضه الهی بی‌تفاوت نبوده و از ارزش‌های اسلامی پاسداری کنیم.

به گفته امام جمعه بیجار، امر به معروف و نهی از منکر یعنی طرفدار حق بودن و امام حسین(ع) نیز با هدف احیای این مهم در برابر ظلم و ظالم ایستادگی کرد و با ایثار و از خودگذشتگی درس آزادمردی و آزاداندیشی را به همگان آموخت.

مرادی با بیان اینکه جنگ در صحرای کربلا رویارویی تفکرها و اندیشه‌ها بود، خاطرنشان کرد: صحرای کربلا رویارویی حق علیه باطل بود.

وی تصریح کرد: حادثه عاشورا درس آزادگی و آزادمردی و ایستادگی، ایثار و مقاومت در برابر ظلم و ظالم را به تمام جهانیان در تمامی ادوار تاریخ آموخت.

امام جمعه بیجار با بیان اینکه شهدا از مکتب امام حسین درس ایثار آموختند اضافه کرد: شهدای ایران اسلامی نیز درس‌آموختگان و شاگردان مکتب کربلا و امام حسین(ع) هستند.

حضور مردم در عزاداری‌ها این ایام از دستاوردهای قیام عاشوراست

این مسئول در ادامه با تقدیر از برگزاری مراسم‌های عزاداری باشکوه توسط مردم بیجار گفت: حضور در مراسم عزاداری و سوگواری امام حسین(ع) برای پاسداشت دستاورد مهم، یعنی احیای امر به معروف و نهی از منکر و پاسداشت ترویج فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی است.

مرادی همچنین ضمن تقدیر از برگزاری نماز ظهر عاشورا و شرکت جمع کثیری از مردم متدین و دلداده مکتب حسینی(ع) بیان داشت: قیام امام حسین(ع) برای زنده نگه داشتن فریضه‌های الهی بود و نماز نیز از مهم‌ترین فریضه‌هاست و اقامه آن بر هر مومنی واجب و کوتاهی از آن گناهی نابخشودنی است.

وی با بیان اینکه اقامه نماز اول وقت یکی از مهم‌ترین اهداف حماسه عاشوراست متذکر شد: امام حسین(ع) در میدان جنگ و کارزار عاشورا و در میان هیاهوی دشمنان و جنگی نابرابر اقامه نماز اول وقت را بر هر چیز مقدم دانست و در زیر بارش خصمانه تیرهای دشمن، نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند و درس رشادت و دینداری و خدامحوری را به مسلمانان آموختند.

امام جمعه بیجار  در پایان اذعان داشت: درک هدف درس نهضت و قیام امام حسین(ع) و حرکت در مسیر آن موجب رستگاری جامعه مسلمین خواهد شد.

انتهای پیام/79015/ن30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول