اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل:

اهتمام به حفظ و تدبر در قرآن لازمه سعادت جامعه است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: اهتمام به حفظ و تدبر در قرآن کریم از شاخصه‌های سعادت و رستگاری جامعه است.

اهتمام به حفظ و تدبر در قرآن لازمه سعادت جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام وحدت مشهوری نظری صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری مسابقات استانی قرآن کریم در اردبیل اظهار داشت: در طول تاریخ جامعه‌ای که توانسته است با معیارهای قرآنی اهداف خود را پیگیری کند در این مسیر موفق بوده و توانسته است به بسیاری از اهداف والای انسانی و ارزشی دست پیدا کند.

این مسئول از قرآن به عنوان سرچشمه هدایت بی‌نظیر جامعه بشری در رسیدن به مقصود نهایی و بقای واقعی انسان‌های آزاده یاد کرد و افزود: ما اگر به دو گوهر ارزشمند قرآن و اهل بیت متمسک شویم قادر خواهیم بود ارزشمندی و حرکت اصلاحی جامعه را تقویت کرده و آن را بیش از گذشته به سرمنزل هدایت جامعه سوق دهیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل تصریح کرد: در طول تاریخ جوامعی که دچار انحراف و گمراهی شده‌اند در حقیقت از پیام قرآنی دور شده و نتوانسته‌اند آنگونه که شایسته بوده بین خواسته‌ها و سازگاری جامعه اسلامی با اهداف و آرمان‌های قرآنی هماهنگی ایجاد کنند به همین خاطر ما شاهد آن هستیم که برخی انحرافات در این باب زمینه کج‌‌اندیشی و کج‌فهمی را در دریافت حقایق قرآنی فراهم کرده است.

مشهوری نظری یادآور شد: جامعه اسلامی ما امروز در سایه قرآن و پایبندی به سیره و اهل بیت عصمت و طهارت توانسته است جایگاه ارزشمند خود را پیدا کند و بیش از هر زمان دیگر با تکیه بر همین آموزه‌ها برای جوامع دیگر نیز الگویی شایسته باشد.

وی یکی از رسالت‌های عظیم سازمان اوقاف و امور خیریه در کنار رسیدگی به امور مساجد، امامزاده‌ها و بقای متبرکه را اهتمام به احیای تلاوت و حفظ قرآن کریم اعلام کرد و ادامه داد: در این زمینه همه ساله مسابقات قرآن کریم در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای سی‌ و ششمین بار مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم ویژه برادران و خواهران هشتم آذر ماه از ساعت 9 صبح برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل بیان داشت: برادران در مسجد قدس و خواهران در اداره اوقاف و امور خیریه اردبیل به صورت استانی در این مسابقات رقابت می‌کنند تا نفرات برتر معرفی شده و در مسابقات ملی و کشوری حضور پیدا کنند.

مشهوری نظری از برگزاری مرحله استانی مسابقات اذان، ابتهال، تواشیح و همخوانی قرآن کریم خبر داد و یادآور شد: این مسابقات نیز 15 آذر ماه در مسجد سرچشمه اردبیل با حضور شرکت‌کنندگان برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: برگزاری این مسابقات فضای معنوی خاصی را فراهم می‌آورد تا ما بتوانیم با توان و قدرتی مضاعف در ترویج فرهنگ اصیل قرآنی پیشقدم شویم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مشهوری نظری در پایان سخنان خود اذعان داشت: اداره کل اوقاف و امور خیریه با مشارکت در برگزاری این مسابقات تلاش بی‌وقفه‌ای را آغاز کرده و هدف اصلی این است تا بتوانیم در یک هدف‌گذاری صحیح و درست مفاهیم ارزشی قرآن کریم را بهتر و بیشتر در جامعه ترویج دهیم.

انتهای پیام/62001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول