اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور ترویج معارف قرآنی

بیش از یک‎هزار گرگانی در طرح حفظ موضوعی قرآن ثبت‎نام کردند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان از ثبت‎نام یک‎هزار و 69 نفر در طرح حفظ موضوعی قرآن کریم در مقاطع مختلف سنی در این شهرستان خبر داد.

بیش از یک‎هزار گرگانی در طرح حفظ موضوعی قرآن ثبت‎نام کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام روح‎الله سلیمانی‎فرد پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: شرکت‎کنندگان در این طرح 300 موضوع از آیات اعتقادی، فروع دین و اخلاقی را فرا می‎گیرند.

وی با بیان اینکه تربیت حافظان قرآن کریم یک طرح چهارساله است، تصریح کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای ترویج فرهنگ و معارف قرآن نسبت به برنامه‎ریزی وسیع به منظور انس هر چه بیشتر عموم مردم با کلام وحی مبادرت کرده است که هدف از این اقدام تحقق بخشیدن منویات مقام معظم رهبری است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان یکی از برنامه‎های اوقاف در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه را طرح تربیت حافظان قرآن کریم یاد کرد و افزود: با توجه به اینکه مطالبه مقام عظمای ولایت مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ بوده است سعی شد تا از طریق طرح حفظ موضوعی قرآن در این راستا گام‎های اساسی برداریم.

سلیمانی‎فرد تاکید کرد: حفظ قرآن و به کار بردن دستورات این کتاب الهی در زندگی گامی برای تحقق و استمرار حیات طیبه است.

وی بیان داشت: تعداد 732 نفر در گروه سنی هفت تا 12 سال برای حفظ جزء 30 و تعداد 251 نفر در گروه سنی 13 تا 18 سال برای حفظ جزء یک و 30 قرآن کریم در طول یک سال مبادرت به ثبت‌نام کردند.

سلیمانی‎فرد ادامه داد: در گروه سنی 19 سال به بالا نیز تعداد 948 نفر برای حفظ جزء یک، دو و 30 قرآن کریم در شهرستان گرگان ثبت‎نام کردند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گرگان افزود: سال 1391 که سال آغاز طرح تربیت حافظان قرآن کریم بود در سطح شهر گرگان کمیت مصوب 2 هزار نفر اعلام شد که با تلاش همکاران، جامعه قرآنی و فعالان این عرصه توانستیم این کمیت را به 2 هزار و 500 نفر افزایش دهیم.

سلیمانی‎فرد با بیان اینکه در آزمون کتبی قرآن کریم که در اردیبهشت ماه امسال برگزار شد شاهد استقبال خوبی از شرکت‎کنندگان بودیم، یادآور شد: دو نفر از گلستان در طرح تربیت حافظان قرآن کریم در آزمون کتبی حائز رتبه برتر شدند.

وی با بیان اینکه باید جامعه به سمت قرآنی شدن رهنمون شود، تاکید کرد: نهادینه شدن فرهنگ قرآن در جامعه می‎تواند به کاهش و زدودن آسیب‎های اجتماعی کمک کند.

انتهای پیام/83001/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول