اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف استان قم عنوان کرد

شرکت 4600 قمی در طرح ملی حفظ قرآن

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: چهار هزار و 600 نفر در استان قم زیر پوشش طرح ملی حفظ قرآن قرار دارند.

شرکت 4600 قمی در طرح ملی حفظ قرآن

حجت‌الاسلام شوذب شیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به انواع نیت‌های واقفان در موقوفات قم اظهار داشت: بعضی از این افراد نیت کرده بودند که از درآمدهای املاکشان برای اجرای مراسم تعزیه‌خوانی در بقاع متبرکه استفاده شود و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم هم با توجه به ایام محرم دقیقاً بر اساس نیت‌های آن‌ها به سامان‌دهی موقوفات می‌پردازد.

وی افزود: برگزاری مراسم سوم امام حسین (ع) و نیز سالروز شهادت امام سجاد (ع) هم در دستور کار قرار دارد و قرار است به همین دلیل محافل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته استان و کشور در بقاع متبرکه برگزار شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان این‌که اعزام روحانیون مبلغ به مدارس در محرم امسال صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: برپایی ایستگاه‌های صلواتی و راه‌اندازی دسته‌های عزاداری در کنار اطعام ایتام از محل درآمدهای موقوفات و بر اساس نیت واقفان از دیگر اقداماتی است که در محرم امسال در نظر گرفته شده‌اند.

وی ادامه داد: فراخوان برگزاری دومین همایش بزرگداشت امامزادگان استان قم هم اعلام شده و قرار است این همایش که اسفندماه سال‌جاری برگزار می‌شود با عنوان امامزاده علی بن جعفر (ع) باشد؛ 20 دی‌ماه آخرین مهلت ارسال مقالات است و امیدواریم برگزاری چنین همایشی شناخت بیشتر از امامزادگان و معرفی مکتب تشیع را در پی داشته باشد.

شیری با بیان این‌که علی بن جعفر (ع) جزو محدثان بزرگ و از متفکران شیعه بوده است، گفت: بیش از 600 حدیث و چند عنوان کتاب از ایشان به یادگار مانده است ولی هنوز در حد شان و منزلتشان کاری برای شناخت این امامزاده صورت نگرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم در ادامه به اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم در سطح قم اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب بر افزایش تعداد حافظان قرآن در کشور تاکید فراوانی داشته و دارند و سازمان اوقاف و امور خیریه نیز بر همین اساس به ادارات کل خود ماموریت داده با استفاده از ظرفیت موقوفاتی با نیت قرآنی به گسترش این طرح کمک کنند؛ در حال حاضر تفاهم‌نامه‌هایی با ادارات کل و مراکز فرهنگی بزرگ در قم منعقد شده و مراکزی همچون حوزه‌های علمیه، جامعةالزهرا و دارالقرآن‌های استان قم به عنوان همکار با اوقاف و امور خیریه در این زمینه فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: چهار هزار و 685 نفر که یک‌هزار و 123 نفر از آنان را مردان تشکیل می‌دهند، در استان قم زیر پوشش این طرح قرار دارند و در 120 مرکز شهری و روستایی مشغول فراگیری قرآن هستند.

شیری افزود: سال گذشته در ایام محرم و از محل درآمد موقوفات بیش از پنج هزار مجلس عزاداری برپا شد که آماری قابل قبول در سطح کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/78004/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول