اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لاهیجان:

ولایت فقیه معیار سنجش حق از باطل است

امام جمعه لاهیجان گفت:ولایت فقیه معیار سنجش درستی برای تشخیص حق از باطل است.

ولایت فقیه معیار سنجش حق از باطل است

به گزارش خبرگزاری فارس از لاهیجان، حجت‌الاسلام محمدتقی صرفی‌‌پور امروز در نماز جمعه این شهر به موضوع حسینی بودن اشاره کرد و آن را در حماسه حسینی قابل تشخیص خواند.

وی با بیان اینکه مسلمان حسینی همواره با ولایت است، افزود: مسلمان یزیدی ولایت ندارد و ما باید همواره با ولایت باشیم و نه جلو بزنیم و نه عقب بمانیم.

خطیب جمعه لاهیجان ‌با تصریح بر اینکه مسئله ولایت نقش کلیدی در شقاوت و سعادت افراد بازی می‌کند، خاطرنشان کرد: قمر بنی هاشم (ع) شهید راه ولایت است و اگر چه مردم معمولاً ایشان را با شجاعت و وفاداری می‌شناسند اما طبق زیارتی که  امام صادق (ع) درباره ایشان فرمودند حضرت ابوالفضل (ع) را با ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری و تسلیم در مقابل ولایت توصیف فرموده بنابراین نخستین خصلت قمر بنی هاشم تسلیم در مقابل ولایت بوده است.

وی اثر لقمه حرام را در شقاوت انسان بسیار زیاد و عجیب خواند و گفت: در روایت آمده است که وقتی موعظه‌ها و هشدارهای امام حسین (ع) در لشکر عمر سعد اثر نکرد حضرت فرمود به این دلیل متذکر نمی‌شوند که شکم‌های آنها از حرام پرشده است.

صرفی‌پور، با اشاره به اینکه خواص بیشتر در معرض خطر لقمه حرام هستند، تصریح کرد: زیرا به خاطر دارا بودن قدرت و یا شهرت، افرادی آنها را دعوت کرده و لقمه حرام به آنها می‌خورانند و یا پول‌های حرام به آنها می‌دهند و آنها را عوض می‌کنند.

وی بینش سیاسی را مهم دانست و یادآور شد: رسانه‌های غربی دروغگوترین رسانه‌های دنیا هستند بنابراین وقتی اشخاص شنیدنی‌های خود را از طریق رسانه‌های مذکور تغذیه می‌کنند به تدریج راست را دروغ و دروغ را راست می‌پندارند و در آن صورت سخن رهبر و دلسوزان نظام و مراجع تقلید و ائمه جمعه را خدای ناکرده اشتباه می‌دانند و سخن بی‌بی‌سی و امثال آن را راست و درست می‌دانند و این یکی از گام‌های اشتباه است که انسان را از ولایت دور و به دشمنان دین نزدیک می‌کند.

خطیب جمعه لاهیجان ولایت فقیه را معیار سنجش درستی برای تشخیص حق و باطل خواند و متذکر شد: هر کجا رهبری و ولی فقیه تایید کرد آن حق است و هر کجا رد کرد آن باطل است بنابراین موافقت با ولی فقیه نشانه حق بودن و مخالفت با ایشان علامت باطل بودن است.

وی به روز کتابخوانی اشاره کرد و افزود: امروز روز کتاب و کتابخوانی است و با وجود اینکه ملت ما دانشمندپرور است اما مطالعه کتاب در بین مردم پایین بوده و رهبری از این مسئله رضایت ندارند.

صرفی‌پور ادامه داد: هر ملتی که مردمش اهل مطالعه باشند آسیب‌هایش کمتر می‌شود زیرا جهل، دشمن انسان است.

وی شهادت حضرت سجاد را تسلیت گفت و شرح شهادت این امام مظلوم را تشریح کرد.

خطیب جمعه لاهیجان به سالروز آزادسازی سوسنگرد اشاره کرد و گفت: با تدبیر و فرمان حضرت امام خمینى (ره) مبنى بر اینکه «سوسنگرد تا فردا باید آزاد شود» رزمندگان اسلام در صبحگاه 26 آبان ماه 1359 و در آستانه عاشوراى حسینى عملیات آزادسازى مناطق اشغالى را آغاز کردند و با مقاومت و پایمردى باشکوه رزمندگان محصور داخل شهر توانستند دشمن تا بن دندان مسلح را به عقب برانند و فاتحانه وارد شهر شوند و بدین‏گونه شهر سوسنگرد به «شهر عاشقان شهادت» اشتهار یافته است.

وی درباره آغاز هفته بسیج، تصریح کرد: تشکیل بسیج در نظام جمهورى اسلامى ایران از برکات و الطاف جلیله خداوند تعالى بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامى ایران ارزانى شد.

صرفی‌پور اضافه کرد: اگر بر کشورى نداى دلنشین تفکر بسیجى طنین‌اندازد چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور می‌شود در غیر این صورت هر لحظه باید منتظر حادثه باشیم.

وی با بیان اینکه بسیج به گردن ملت ایران حق بزرگی دارد، خاطرنشان کرد: اگر بسیج نبود در دفاع مقدس پیروز نمی‌شدیم.

امام جمعه لاهیجان گفت: اگر بسیج نبود در مقابل فتنه‌های داخلی ضربه می‌خوردیم و بسیج حافظ انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه باید یزیدیان زمان خود را بشناسیم، اذعان کرد: یزیدیان زمان ما چند گروه هستند که یکی مستکبران در رأس آنها آمریکا و دولت‌های غربی و دوم منافقان و گروهک‌های نفاق هستند.

صرفی‌پور، افزود: یزیدیان سوم نیز وهابیون از خدا بی‌خبر و چهارم فتنه‌گران داخلی و کسانی که به دنبال حذف ولایت فقیه و حذف روحانیت از نظام هستند.

به گفته وی، یزیدیان پنجم قاچاقچیان مواد مخدر که جوانان این کشور را به اعتیاد آلوده کرده  و موجب فروپاشی هزاران خانواده شده‌اند و ششم باندهای فحشا و ... هستند.

انتهای پیام/2300/خ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول