اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام‌ جمعه مشهد:

عسگراولادی لحظه‌ای با ولایت‌ فقیه زاویه پیدا نکرد

امام جمعه مشهد گفت: حبیب‌الله عسگراولادی 64 سال از عمر خود را صرف انقلاب اسلامی کرد و لحظه‌ای با امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری زاویه پیدا نکرد.

عسگراولادی لحظه‌ای با ولایت‌ فقیه زاویه پیدا نکرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در مراسم هفتمین روز درگذشت مرحوم حبیب‌الله عسگراولادی که در مسجد گوهرشاد حرم رضوی برگزار شد، اظهار داشت: هر جریان اجتماعی و سیاسی یک نماینده و جوهره‌ای دارد که محور و عنصر آن جناح است و باید مؤلفه‌های انحصاری جامعه ایمانی را داشته باشد که در جناح سیاسی اصول‌گرا و دین‌گرا، عسگراولادی چنین حالتی داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: مؤلفه‌ اول این افراد این است که شک در وجود آنها نیست و خط ایمانی خداوند را پذیرفته‌اند و در فراز و نشیب‌های سیاسی به هیچ طرفی متمایل نمی‌شوند؛ مؤلفه دوم این است که با جان و مال خود مجاهدت می‌کنند که این مؤلفه‌ها در شخصیت مرحوم عسگراولادی وجود داشت و حتی همسر خود را در این راه از دست داد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: از عمر انقلاب و نهضت امام‌ خمینی(ره) در سال 1342 بیش از 50 سال می‌گذرد؛ عمر انقلابی مرحوم عسگر‌اولادی 64 سال بوده که از سال 1327 که یک نوجوان پانزده ساله بود توسط رژیم طاغوت دستگیر و زندانی شد و بعد از کودتای سال 32 نیز در خط روحانیت حضور داشت و جذب جناح‌های سیاسی و غیر دینی نشد تا اینکه جریان اصلی خود را در امام ‌خمینی(ره) یافت.

امام جمعه مشهد ادامه داد: مرحوم عسگراولادی برای مبارزه با رژیم شاهنشاهی، 14 سال در زندان‌های طاغوت با شکنجه‌های روحی و جسمی حضور داشت که در شهر مشهد نیز هم‌زندانی با آیت‌الله طبسی و شهید هاشمی‌نژاد بود که زندان و شکنجه‌گاه را به یک آموزشگاه فرهنگی و دینی تبدیل کردند.

وی با اشاره به نظر عسگراولادی در ارتباط با فتنه‌گران نیز اظهار داشت: در نظریه‌ای که مرحوم عسگراولادی در خصوص فتنه‌گران دادند، متأسفانه برخی او را متهم کردند که نظرش با ولایت تفاوت پیدا کرده و این در حالی است که حق با او بود که نظر بدهد، چراکه می‌خواست شکاف اجتماعی را در جامعه ترمیم کند و حتی در جواب یکی از نامه‌هایی که اصلاح‌طلبان به او داده بودند گفته بود که جای ولایت‌فقیه در دولت دینی شما کجاست و چرا در حادثه عاشورای سال 88 جلوی فتنه‌گران را نگرفتید.

علم‌الهدی در پایان بیان داشت: مرحوم عسگر‌اولادی خط امام‌حسین(ع) را خوب شناخته بود و  64 سال عمر خود را صرف انقلاب اسلامی ایران کرد و تا جایی که همسرش را در زمانی که خود در زندان حضور داشت و حکومت نظامی در شهر بود از دست داد.

انتهای پیام/2202/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول