اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

اگر امر به معروف و نهی از منکر ترک شود، جامعه سقوط می‌کند

امام جمعه ابهر گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر ترک شود، سقوط جامعه حتمى است.

اگر امر به معروف و نهی از منکر ترک شود، جامعه سقوط می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام جعفر رحیمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه امروز ابهر با اشاره به علل وقوع واقعه کربلا، اظهار داشت: متاسفانه، پس از رحلت پیامبر اعظم، جامعه مسلمانان دچار انحراف و گمراهی شد و وضعیت آنان در طول 50 سال به گونه‌ای رقم خورد که به لحاظ اعتقادی و فرهنگی دچار نوعی عقب‎گرد و واپس‎گرایی شد.

وی ادامه داد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب ما باید بفهمیم چه بلایی بر سر آن جامعه آمد که حسین‎بن‎علی (ع) آقازاده دنیای اسلام و پسر خلیفه مسلمین، در همان شهری که پدر بزرگوارش بر مسند خلافت می‌نشست، سر بریده‌اش گردانده شد و آب از آب تکان نخورد.

خطیب جمعه ابهر ادامه داد: چه شد که از همان شهری که علی (ع) در آن خلافت می‌کرد، انسان‌هایی به کربلا آمدند و فرزندش امام حسین (ع) و اصحابش را با لب تشنه به شهادت رسانده و خانواده او را به اسارت گرفتند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری درباره علت این مسئله می فرماید: دو عامل، عامل اصلی این گمراهی و انحراف عمومی است، که یکی، دور شدن از ذکر خدا که مظهر آن نماز و دوم، شهوترانی‌ها و در یک جمله دنیاطلبی است.

رحیمی تصریح کرد: باید همه مواظب باشیم مبادا ما هم به این درد دچار شویم، بنابراین این دوستی دنیا، مهم‌ترین عامل فراموشی آخرت است و دلی که قیامت را فراموش کند، به گناه روی می‌آورد و گناه موجب جهالت و انحراف از حق می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه همه باید تلاش کنیم تا به فلسفه قیام کربلا با یک عینک ویژه نگاه کنیم، اظهار داشت: فلسفه قیام کربلا، احیاى دین و ترویج نماز و گسترش معنویّات و مبارزه با منکرات است.

امام جمعه ابهر در پایان با بیان اینکه امروزه تکلیف یک مسلمان متعهّد، دفاع از ارزش‏هاى دینى، دعوت به پاکى و نیکى، «امر به معروف و نهى از منکر»، اصلاح جامعه و مبارزه با مفاسد و منکرات و انحرافات است، متذکر شد: اگر این فریضه ترک شود، سقوط جامعه حتمى است و قیام کربلا براى عمل به همین تکلیف بود.

انتهای پیام/2308/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول