اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس موسسه بین‌المللی علوم وحیانی اسرا:

گفتمان امام حسین(ع) در جهان زنده شود/ صداوسیما اصل و محتوای عزاداری‌ها را ترویج دهد

رئیس موسسه بین‌المللی علوم وحیانی اسرا با اشاره به اینکه صدا و سیما اصل و محتوای عزاداری‌ها را ترویج دهد، گفت: گفتمان امام حسین(ع) باید در جهان زنده شود، گفتمان محرم حق و عدالت است و حقوق اسلامی باید در جامعه اسلامی به چشم بیاید.

گفتمان امام حسین(ع) در جهان زنده شود/ صداوسیما اصل و محتوای عزاداری‌ها را ترویج دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حجت‌الاسلام مرتضی جوادی آملی شامگاه پنج‌شنبه در شب یازدهم محرم و شب شام غریبان حسینی در تکیه هدایت آملی، ابراز داشت: اعضای بدن، دست، پا، سر، زبان و دیگر اندام انسان همانند همسایه، پدر، مادر و سلطان حق و حقوقی بر ما دارند.

وی افزود: البته این حقوق محیط بر انسان بوده و از مؤلفه‌های اسلام متنزل در مقابل اسلام نازل است زیرا در اسلام نازل افراد شناسنامه اسلامی دارند، به حقوق پایبند نیستند.

جوادی آملی با اشاره به اینکه افرادی که به حقوق خود آشنا نبوده و به آن پایبند نباشند در اسلام نازل زندگی می‌کنند، تصریح کرد: اسلام با اخلاق و مباحث اخلاقی اصیل همراه است.

رئیس موسسه بین‌المللی علوم وحیانی اسرا با تاکید اینکه اسلام نازل و متنزل هر دو در ظاهر اسلام هستند و به آیات الهی تلاوت می‌کنند، گفت: دنیا به دلیل متشابه بودن حق و باطل‌دار فتنه است و ما در عالمی به سر می‌بریم که همواره حق و باطل در آن در هم آمیخته است.

جوادی آملی با تاکید اینکه کسی حق را بفهمد، قدرت گفتن آن را نیز داشته باشد ولی به‌خاطر منافع دنیایی و دنیا خواهی آن را به زبان نیاورد شیطان است، گفت: جامعه اسلامی جامعه‌ای است که از اخلاق و حقوق برخوردار است.

وی با بیان اینکه سخن حق گفتن، مردانگی، مروت، ایستادگی و آزادگی انسان را به جایی می‌رساند که پس از بیش از یک هزار و 400 سال جاوید و بزرگ مانده و برای آیندگان الگوی جامع و کاملی می‌شود، اذعان داشت: این امر نشانه‌ای از اسلام متنزل است.

* عزاداری‌های ما به سمت اسلام نازل سوق نیابد

جوادی آملی با تاکید اینکه عاشورا واقعه بزرگی است که حقیقت آن را نتوانستیم درک کنیم و بفهمیم، ادامه داد: اسلام متنزل بر مبنای قرآن و حی بوده، برمبنای کرامت اسلامی استوار و با حقوق، اخلاقیات و روابط و مناسبات صحیح همراه است.

رئیس موسسه بین‌المللی علوم وحیانی اسرا با بیان اینکه امروز حقوق بشر ادعا دارد که براساس کرامت انسانی استوار است ولی در عمل چنین نیست و از انسانیت واقعی بویی نبرده است، گفت: ما باید به‌دنبال اسلام متنزل باشیم و بین اسلام نازل و متنزل تفکیک و تفاوت قائل شویم.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به عزاداری مردم در روز عاشورا گفت: علم برپا کردن و آهنگ‌های نامتعارف در مجلس اهل بیت و عاشورا نشان از اسلام متحجر است نه متمدن، این‌ها عزاداری نیست، چراکه عزاداری دارای شعائر است تا به‌واسطه آن جهان متحول شود، اما دنیا با این کار به ما می‌خندد و علمای بزرگی نیز فتوا دادند که این گونه عزاداری سبب تمسخر بوده و علم درآوردن حرام است.

وی با اعلام اینکه عزاداری‌ها به سوی اسلام نازل تمایل دارد، گفت: باید مسئولان و متولیان هیئت‌های مذهبی بیشتر توجه و دقت به خرج دهند.

رئیس موسسه بین‌المللی علوم وحیانی اسرا اعلام داشت: اصل و محتوای مراسم‌های عزاداری نیز باید توسط صدا و سیما ترویج شود که این مسئله نیز کمتر به چشم می‌آید.

جوادی آملی بیان داشت: اصل و محتوای قیام امام حسین(ع) ترویج اسلام بود، گفتمان امام حسین(ع) باید در جهان زنده شود، گفتمان محرم حق و عدالت است و حقوق اسلامی باید در جامعه اسلامی به چشم آید.

وی در پایان گفت: حقوق اسلامی، معرفت، شناخت و آگاهی که از حقوق مردم نیز تلقی می‌شود از طریق آنتن‌های صدا و سیما که از اموال بیت‌المال است برای مردم اشاعه داده شده و ترویج یابد.

انتهای پیام/86012/ذ40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول