اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دیّر:

عبرت‌های نهضت عاشورا را در زندگی به‌کار ببریم

امام جمعه دیّر گفت: نهضت عاشورا انقلابی در دل‌های عاشق و شیفته اهل‌بیت (ع) ایجاد و عبرت‌هایی را عیان کرد که باید از این عبرت‌ها درس بگیریم و در زندگی خود به کار ببندیم.

عبرت‌های نهضت عاشورا را در زندگی به‌کار ببریم

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی حسینی ظهر امروز در جمع عزاداران حسینی در حسینیه اعظم شهر بردخون اظهار داشت: عده‌ای برای آینده خواب‌هایی دیده بودند و برای گرفتن پست و مقام لحظه‌شماری می‌کردند و هنگامی که دیدند دشمنان کمر به کشتن فرزند رسول خدا بسته‌اند او را رها کردند و بدبخت شدند اما عده‌ای در مسیر امام قرار گرفتند و عاقبت به خوشبختی رسیدند. وی با بیان این پرسش که چه شد مردم مسلمان به یک باره فرزند پیامبر را در کربلا شهید کردند، افزود: شگفت‌آور است مردمی که خود را مسلمان می‌دانستند و جزء یاران نزدیک پیامبر و امام علی (ع) بودند به حضرت امام حسین (ع) پشت کردند و از اطرافش پراکنده شدند و شیوه دشمنی با او و خاندان بزرگوارش پیشه کردند.

حسینی اضافه کرد: نهضت عاشورا انقلابی در دل‌های عاشق و شیفته اهل‌بیت (ع) ایجاد و عبرت‌هایی را عیان کرد که باید از این عبرت‌ها درس بگیریم و در زندگی خود به  کار ببندیم.

وی دنیاطلبی و ضعف ایمان را از عوامل دوری مردم زمانه از امام دانست و گفت: یکی از سنت‌های الهی آزمایش و امتحان است که از راه‌های مختلف انجام می‌گیرد هر چند برخی اوقات شعار می‌دهیم ولی در میدان عمل بازمی‌مانیم که مردم کوفه نیز اینگونه بودند و نتوانستند از آزمایش الهی سربلند شوند.

امام جمعه دیّر با بیان اینکه همواره از خدا بخواهیم از آزمایش سربلند شویم، خاطرنشان کرد: همه انسان‌ها در هر زمان مورد آزمایش قرار می‌گیرند که مهم موفقیت و سربلندی در این امتحان مهم است.

انتهای پیام/66006/س20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول