اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان:

شیعه در طول تاریخ مکتب خود را با خون حفظ کرده است

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان رمز ماندگاری اسلام اصیل و شیعیان را در تاریخ نهضت عاشورا دانست و گفت: شیعه در طول تاریخ مکتب خود را با خون حفظ کرده است.

شیعه در طول تاریخ مکتب خود را با خون حفظ کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی شامگاه یکشنبه در جمع عزاداران در حسینیه اعظم زنجان حضور در جمع عزاداران و دوستداران اهل بیت (ع) را یکی از نعمت‌های خداوند اعلام کرد که باید قدردانی آن را به جا آورد.

وی به فجایع روی داده علیه اهل بیت (ع) در کربلا اشاره کرد و افزود: اجازه دفن ندادن به اجساد شهدای کربلا و با اسب تاختن بر روی تن‌های آنها اوج کینه و قصاوت قلبی دشمنان ائمه را نمایان می‌کند.

امام جمعه زنجان رمز ماندگاری اسلام اصیل و شیعیان را در تاریخ نهضت عاشورا دانست و اضافه کرد: شیعه در طول تاریخ با خون مکتب خود را حفظ کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با تشریح روند تاثیر‌گذاری علمای شیعه در حوادث تاریخی در ایران از جمله قرارداد ننگین بین ایران و انگلیس در سال 1919 تصریح کرد: اعتراضات مردمی بعد از آگاهی بخشی‌های مرجعیت شیعه، شاه قاجار را مجبور به لغو قرارداد کرد.

خاتمی افزود: نکته مهم این حادثه تاریخی هشدار نخست وزیر وقت انگلیس مبنی بر تهدید منافع این دولت توسط قرآن است؛ اگر مسلمانان به دستورهای آن عمل کنند تسلط بر کشورهای اسلامی محال خواهد بود.

وی تاکید کرد: دولت انگلیس در سال 1919 هشدارهای لازم را برای دور کردن قرآن از زندگی مردم در کشورهای اسلامی داده و اقداماتی را هم در این رابطه توسط کارشناسان برنامه‌ریزی و عملیاتی کرده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان به راهکارهای اجرا شده در چهار کشور اسلامی برای زدودن محتوای اسلام و قرآن از زندگی مردم اشاره کرد و ادامه داد: روش‌های عملیاتی در چهار کشور ایران، ترکیه، پاکستان و افغانستان متفاوت انتخاب شده بود.

امام جمعه زنجان تقلیل دین به یک امر شخصی و اماکن مذهبی در ترکیه، اختلاف بین شیعه و سنی در پاکستان، ایجاد دو حزب رقیب برای خنثی کردن توانایی‌های یکدیگر در افغانستان، به حاشیه راندن حوزه‌های علمیه و تعطیلی روضه‌خوانی در ایران را راه‌حل‌های ارائه شده توسط دشمنان اسلام در چهار کشور اسلامی برای دور کردن اسلام از محتوا و زندگی مردم اعلام کرد که توسط اشخاص منتخب در این کشورها اجرا شده است.

خاتمی تاکید کرد: از بین کمال پاشا، امان‌الله و ایوب‌خان به عنوان عوامل استعمار برای حاشیه راندن اسلام در زندگی مسلمانان چهار کشور اسلامی، رضا‌خان در ایران نتوانست اهداف استعمارگران را عملیاتی کند.

وی مرجعیت شیعه و نهضت عاشورا را مانع رضا‌خان در دستیابی به اهداف استعمارگران در ایران برشمرد و اضافه کرد: قدرت این عوامل در اوایل انقلاب یکبار دیگر مورد توجه صهیونیسم قرار گرفته و طی فراخوانی عوامل موثر در پیروزی انقلاب مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به بررسی‌های انجام شده توسط اسلام‌شناسان در مورد دلایل پیروزی انقلاب تصریح کرد: آنها انقلاب اسلامی را به دو بال یک پرنده تشبیه کرده‌اند که مهدویت و نهضت عاشورا را شامل می‌شود.

امام جمعه زنجان با اشاره به راهکارهای ارائه شده توسط کارشناسان برای تاثیر‌گذاری بر انقلاب اسلام افزود: آنها تهی کردن محتوای تاثیر‌گذار بر انقلاب اسلامی از جمله نهضت سرخ عاشورا و سبز مهدویت را توصیه کرده‌اند.

انتهای پیام/73004/ز40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول