اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سنندج:

عاشورا پیام ایستادگی مسلمانان در برابر ظلم و تعدی است

امام جمعه سنندج بر ضرورت تأسی مسلمانان از سیره امام حسین(ع) و پیام‌های نهضت عاشورا در جامعه اسلامی تأکید کرد.

عاشورا پیام ایستادگی مسلمانان در برابر ظلم و تعدی است

ماموستا حسام‌الدین مجتهدی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: عاشورا پیام ایستادگی مسلمین در برابر ظلم و نابرابری‌‌ها و احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: ایستادگی‌ در برابر خواسته‌های نامشروع مستکبران و حفاظت همیشگی از آیین متقن اسلامی از جمله پیام‌های عاشورای حسینی است که باید برای همیشه تاریخ زنده و پویا باشد.

مفتی اعظم فقه شافعی ایران تصریح کرد: ارادت به امام حسین(ع) و اهل بیت رسول الله(ص) از جمله واجبات دینی همه مسلمانان بوده و اهل سنت نیز در نمازهای روزانه خود اگر بر این بزرگواران دورود و سلام نفرستند نمازهایشان باطل است.

ماموستا مجتهدی خاطرنشان کرد: استکبارستیزی، وحدت، آزادگی و جهاد در راه تعالی دین الهی از جمله درس‌هایی است که نهضت عاشورا برای مسلمانان به ودیعه گذاشته است.

وی افزود: شناخت شخصیت والای امام حسین(ع) از جمله اموری است که باید همه مسلمانان از مذاهب مختلف اسلامی در زندگی خویش با جدیت دنبال کنند و از سیره این شخصیت والا در تمامی جنبه‌های زندگی بهره‌ بگیرند.

امام جمعه سنندج به آداب و سنن مردم اهل سنت کردستان در ماه‌های محرم و صفر اشاره کرد و افزود: ارادت ویژه کردستانی‌ها به ائمه اطهار(ع) مثال‌زدنی است و مردم مسلمان این خطه از میهن اسلامی در طول تاریخ پرافتخار خویش همواره در آیین‌هایشان این ارادت را ثابت کرده‌اند.

ماموستا مجتهدی افزود: عدم برگزاری مراسم‌های جشن و سرور و شادی در ایام محرم و صفر، برپایی سفره‌های نذورات حسینی، مشارکت در برنامه‌های سوگواری هموطنان اهل تشیع، نامگذاری فرزندان خویش با نام امام حسین(ع) و شهدای گرانقدر دشت کربلا در کنار موعظه علما و روحانیون اهل سنت در مساجد و تکایا از جمله آداب و سننی است که کردستانی‌های ولایت‌مدار در ایام پرفیض محرم و صفر رعایت می‌کنند.

مفتی اعظم فقه شافعی ایران در ادامه سخنان خود به توطئه‌های گسترده دشمنان اسلام در خصوص بیگانه‌ کردن مسلمانان از هویت اسلامیشان و دورکردن آنان از سیره و سجایای اخلاقی رسول‌الله(ص) و ائمه اطهار(ع) اشاره کرد و بر هوشیاری همه‌جانبه مسلمانان در این خصوص تأکید کرد.

ماموستا مجتهدی خاطرنشان کرد: عزت و تعالی مسلمانان در گرو عمل به پیام‌های عاشورا بوده و باید همه مسلمانان در راستای زنده‌ نگه‌ داشتن پیام‌های این نهضت عظیم تلاش کنند و این مسیر پرمخاطره شیعه و سنی نمی‌شناسد.

انتهای پیام/79006/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول