اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست میراث فرهنگی گیلان:

سنت برنامه‌های مذهبی‌ نهضت عاشورا را احیا می‌کند

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: برگزاری برنامه‌های مذهبی و سنتی موجب زنده نگه داشتن نهضت عاشورا می‌شود.

سنت برنامه‌های مذهبی‌ نهضت عاشورا را احیا می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رضا علیزاده ظهر امروز در جلسه میراث فرهنگی‌، صنایع‌دستی و گردشگری استان با اشاره به برگزاری آیین‌های سوگواری در خانه‌های تاریخی اظهار کرد: برگزاری آیین‌های سوگواری و روضه‌خوانی دارای اهمیت زیادی است.

وی افزود: نهضت همیشه ماندگار عاشورا به عنوان یک حماسه بزرگ در تاریخ تشیع به ثبت رسیده و در عمق و جان شیعیان جهان فلسفه این قیام نسل به نسل رسیده و تا به امروز زمینه بسط خود را فراهم کرده است.

این مسئول با تصریح بر اینکه هنوز در محله‌های قدیمی گیلان بزرگان و خیران مجالس عزاداری برگزار می‌کنند، یادآور شد: این افراد در خانه‌های خود که از قدمت تاریخی برخوردار هستند، انواع مراسم مذهبی و آیین‌های سوگواری را برگزار و مردم نیز با این سابقه ذهنی در مراسم‌ها شرکت می‌کنند.

وی مراسم روضه‌خوانی در خانواده‌های قدیمی و حضور مردم در این گونه مراسم را بسیار خوب توصیف کرد و متذکر شد: با برگزاری اینگونه برنامه‌های مذهبی علاوه بر حفظ، احیا و زنده نگه داشتن نهضت عاشورا، بناهای تاریخی نیز با این برنامه‌های مذهبی و معنوی مأنوس می‌شوند.

به گزارش فارس، امروز در هشتمین روز از ماه محرم مراسم معنوی و پر فیض زیارت عاشورا با همکاری پایگاه مقاومت بسیج شهید میرزا کوچک و امور فرهنگی و ارتباطات اداره کل مذکور در محل نمازخانه ساختمان میراث فرهنگی با حضور سرپرست اداره کل، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید میرزاکوچک، معاونان و کارکنان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان برگزار شد.

در این مراسم مداحان اهل بیت (ع) به قرائت زیارت عاشورا و ذکر مصیبت و سوگواری این ایام پرداختند و خاطره شهدای کربلا را گرامی نگه داشتند.

انتهای پیام/2300/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول