اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همگام با عزاداران عاشورایی زنجان

اقامه نماز ظهر عاشورا در 42 شهر و روستای استان زنجان

نماز ظهر عاشورا امروز به همت ستاد اقامه نماز استان زنجان در 12 شهر و 30 روستا اقامه می‌شود.

اقامه نماز ظهر عاشورا در 42 شهر و روستای استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، برگزاری نماز ظهر عاشورا که چند سالی مورد تاکید قرار گرفته و هر سال ابعاد فراتری به خود می‌گیرد.

شاید در سال‌های نخستین اقامه نماز ظهر عاشورا به صورت دسته جمعی هیئت‌ها تمایلی برای برپایی آن نداشتند، اما امروز با توجه به درخواست‌های بزرگان دینی این فریضه ابعاد گسترده‌تر به خود گرفته است.

اما امروز هیئت‌ها تلاش می‌کنند تا در ظهر عاشورا خود را به یک فضای باز برسانند و یا در هنگام اذان ظهر در مسجد باشند تا بتوانند نماز ظهر عاشورا را به جماعت اقامه کنند.

امسال با تمهیدات صورت گرفته تعداد شهرهایی که در استان نماز ظهر عاشورا را به صورت متمرکز و جماعت برگزار می‌کنند به 12 شهر و 30 روستای بزرگ استان رسیده است.

همچنین علاوه بر این نماز ظهر عاشورا در روستاهایی که روحانی مستقر دارند و نیز مساجد و هیئت‌هایی که روحانی دارند نیز اقامه خواهد شد تا بر اهمیت اقامه نماز ظهر عاشورا تاکید شود.

ستاد اقامه نماز استان از مردم ولایی و همیشه در صحنه و دیندار استان خواسته است تا همان‌گونه که امام حسین(ع) در راستای احیای فریضه نماز از جان خود گذشتند و در زیارت‌نامه ایشان نیز می‌خوانیم که «اَشْهَدُ اَنَّکَ قَدْ اَقَمْتَ الصَّلاةَ»، نهایت احترام را نسبت به برپایی نماز ظهر عاشورا داشته باشند و این فریضه را با شکوه هر چه تمام‌تر برپا دارند.

انتهای پیام/2308/ی/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول