اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد

برگزاری نماز ظهر عاشورا در 240 امامزاده مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران از برگزاری نماز ظهر عاشورا و تاسوعای حسینی در 240 بقعه و امامزاده استان مازندران خبر داد.

برگزاری نماز ظهر عاشورا در 240 امامزاده مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس در ساری به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام ستار علیزاده گفت: اجرای ‏صحیح نیات واقفان و برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان اوقاف در ماه محرم است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران قرائت زیارت عاشورا، مقتل‌خوانی، ذکر مصیبت امام حسین(ع) و یاران باوفایش، تعزیه و ‏سخنرانی را از ویژه برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی عنوان کرد و گفت: در این راستا ویژه برنامه‌های مهم بصیرت عاشورایی، مراسم شب و روز تاسوعا و عاشورا و برپایی خیمه‌های معرفت در امامزادگان مازندران اجرا می‌شود.

علیزاده با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته برای اقامه ‏نماز ظهر و عصر روز تاسوعا و عاشورای حسینی، افزود: نماز ظهر و عصر روز تاسوعا و عاشورای در صحن آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه ‏به صورت باشکوه و با حضور هیئت‌های عزاداری برگزار می‌شود‎.

وی یکی دیگر از برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی را برگزاری «شام ‏غریبان» در امامزادگان و بقاع متبرکه دانست و گفت: برگزاری جلسات ختم قرآن و اجرای طرح ‏حجاب و عفاف نیز یکی از ویژه برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در ایام تاسوعا و عاشورا ‏است‎.

مدیرکل اوقاف مازندران با بیان اینکه اطعام‌دهی عزاداران اباعبدالله‌الحسین(ع) در راستای اجرای نیات واقفان و برگزاری ‏سوگواره بصیرت عاشورایی صورت می‌گیرد، ابراز داشت: ‎بیش از 64 درصد نیات موقوفات استان ‏مازندران با نیت عزاداری و اطعام عزاداران در ایام محرم و صفر در سطح استان به ثبت رسیده است ‏که در این ایام هزینه می‌شود.‏‎

علیزاده از برپایی خیمه‌های معرفت و ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» در امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران خبر داد و تصریح کرد: این برنامه‌ها با حضور کارشناسان و ‏مشاوران تخصصی وقف در ایام تاسوعا و عاشورا در سراسر استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در امامزادگان مازندران، افزود: خیمه‌های معرفت و ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» با هدف ایجاد ‏وقف حسینی برای تبیین و ترویج اهداف قیام سیدالشهدا در اماکن عمومی، امامزادگان و بقاع متبرکه ‏سراسر استان در روزهای تاسوعا و عاشورا برپا می‌شود.

علیزاده از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی با حضور 220 روحانی در بیش ‏از 240‏‎ ‎بقعه متبرکه و امامزاده مازندران در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

انتهای پیام/86003‎/غ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول