اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد اقامه نماز همدان خبر داد

اقامه نماز ظهر عاشورا در میدان امام (ره)

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان از اقامه نماز ظهر عاشورا در میدان امام خمینی (ره) خبر داد.

اقامه نماز ظهر عاشورا در میدان امام (ره)

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمرتضی حسنی‌حلم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، از اقامه نماز ظهر عاشورا در میدان امام (ره) خبر داد و اظهار کرد: امسال نیز نماز ظهر عاشورا و روز سوم شهادت امام حسین (ع) در روز پنج‌شنبه و شنبه در میدان امام خمینی توسط نماینده ولی فقیه در همدان اقامه می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از نقاط قابل توجه در بحث عاشورا توجه به نماز جماعتی است که امام حسین(ع) در ظهر عاشورا اقامه کردند و در این راستا باید نسبت به انجام این فریضه الهی توجه شود.

رئیس ستاد اقامه نماز همدان بیان داشت: تصور ما این است که در بحث عزاداری‌ها کوشش شود مستحبات، واجبات را تحت‌ شعاع قرار ندهد.

وی خاطرنشان کرد: اقامه اول وقت نماز ظهر عاشورا بهترین عملی است که مسلمانی هر شخص را نشان می‌دهد.

حسنی‌حلم ادامه داد: از همه عزاداران و دسته‌جات عزاداری محرم تقاضامندیم از هر خیابانی و هیئتی که وارد میدان می‌شوند، در میدان مستقر شده و نماز را اقامه کنند.

وی تکلیف به نماز را تکلیف به امر امام حسین (ع) دانست و گفت: با مسئولان جلساتی داشتیم تا بتوانند تمهیدات و مقدمات لازم را برای تأمین مقدمات لازم نماز ظهر عاشورا برقرار کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان همدان اظهار کرد: هیئات مذهبی نیز در جلساتی توجیه شدند و اهمیت موضوع با انها در میان گذاشته شد.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که بارندگی در روز عاشورا شدید باشد، عزاداران به مساجد هدایت می‌شوند.

حسنی‌حلم در پایان اذعان کرد: امکانات لازم برای برگزاری هر چه باشکوه نماز ظهر عاشورا فراهم شده و تدابیر لازم نیز برای برگزاری این فریضه الهی اندیشیده می‌شود.

انتهای پیام/89003/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول