اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار باشت خواستار شد

ضرورت برگزاری نمایشگاه کتاب در باشت همزمان با آغاز هفته کتاب

فرماندار باشت از مسئولان فرهنگی خواست نسبت به برپایی نمایشگاه کتاب در هفته کتاب این شهرستان اقدام کنند.

ضرورت برگزاری نمایشگاه کتاب در باشت همزمان با آغاز هفته کتاب

به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، عصر امروز جلسه نشست شورای کتابخانه‌های باشت با حضور فرماندار، امام جمعه موقت شهرستان، رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی و جمعی از مسئولان شهرستانی در محل فرمانداری شهرستان باشت برگزار شد.

یزدان محمدی در این جلسه با اشاره به اینکه پایه و اساس دین مبین اسلام و آغازگر آن کتاب آسمانی وحی بوده است، اظهار کرد: بزرگترین درس‌های زندگی بشر در بزرگترین کتاب آسمانی بیان شده است و عاشورا یکی از این درس‌های عظیم و قابل تامل است.

فرماندار باشت افزود: نهادینه شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه به خصوص در سطح شهرستان امروزه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که به تنهایی از عهده نهاد کتابخانه‌های عمومی بر‌نمی‌آید بنابراین ضروری است که در این راستا همه مسئولان ادارات و نهادها به خصوص اداره آموزش و پرورش همت خود را به کار گرفته و با تلاش‌های جدی در این زمینه قدم بردارند.

وی با تاکید بر این موضوع که اهمیت امر کتابخوانی فرهنگ کتاب و کتابخوانی در میان اقشار مختلف جامعه به خصوص جوانان و نوجوانان بسیار بالا بوده، گفت: نهاد کتابخانه‌ها باید با حمایت مسئولان برنامه‌هایی را در دستور کار قرار دهند و زمینه مناسبی را برای تشویق و ترغیب عموم افراد به سمت و سوی کتاب و کتابخوانی انجام دهند.

محمدی در ادامه تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن هفته کتاب و کتابخوانی لازم است با برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و اطلاع‌رسانی مناسب، بازدید دانش‌آموزان مدارس از کتابخانه‌ها جهت آشنایی با فضای این محیط فرهنگی و افزایش تنوع کتاب در این نهاد افراد را برای جذب و عضویت در کتابخانه‌ها تشویق کنیم.

این مسئول با بیان این‌که خانواده‌ها باید در اولویت کاری در زمینه فرهنگ سازی کتابخوانی قرار گیرند، اذعان کرد: مأنوس کردن خانواده با کتاب بهترین راه حل برای سوق دادن افراد به خصوص نوجوانان به سوی کتاب است.

وی ادامه داد: روش‌های صحیح مطالعه و کتابخوانی و تقویت کتابخانه‌های مدارس و مساجد در شهر و روستاها با جدیت پیگیری شود.

فرماندار باشت در پایان خاطرنشان کرد: نیاز سنجی‌های لازم در محیط‌های فرهنگی چون دانشگاه‌ها، مدارس و مکان‌های عمومی در زمینه کتاب انجام شده و با توجه به نیازمندی افراد کتاب‌هایی برای آن‌ها فراهم شود.

انتهای پیام/82007/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول