اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای اسلامی شهر اقبالیه:

کتاب خواندن امری اکتسابی است

عضو شورای اسلامی شهر اقبالیه گفت: کتاب خواندن در وهله اول یک امر آموزشی است و نه ارثی، بنابر این لازم است از همان دوران اولیه تحصیل چگونه خواندن آموزش داده شود.

کتاب خواندن امری اکتسابی است

فاطمه قدیانلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین به مناسبت فرا سیدن بیست و یکمین هفته کتاب اظهار داشت: فرهنگ وسیله‌ای است برای کنترل اجتماعی، از آنجا که افراد شیوه‌های رفتاری و الگوهای فرهنگی جامعه را از طریق آموزش یاد می‌گیرند، فرهنگ وسیله‌ای است که رفتار و تمایلات و کردار آنان را یکنواخت می‌کند.

وی افزود: جایگاه کتابخانه در ردیف‌های مهم برای ارتقای سطح فرهنگی است و از آنجا که کتابخانه نوعی رسانه محسوب می‌شود به افزایش سطح فکری و معنوی افراد نیز کمک می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر اقبالیه ادامه داد: کتاب خواندن در وهله اول یک امر آموزشی است، مانند خوردن، پوشیدن، ارتباط برقرار کردن و حتی مانند درس خواندن و علم‌آموزی است، از این رو کتاب خواندن باید آموزش داده شود و کتاب خواندن امری اکتسابی است و نه ارثی.

قدیانلو در رابطه با راه‌های تبلیغ و ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه بیان کرد: از مهم‌ترین عوامل برای انجام این امر، ایجاد انگیزه و احساس نیاز به کتاب و کتابخوانی و ایجاد رفتاری به نام مطالعه میان مخاطبان در جامعه است.

این مسئول اضافه کرد: بالطبع یکی از راه‌های ترویج فرهنگ کتابخوانی، مردمی کردن و تأمین منابع و ایجاد انگیزه در یکایک افراد جامعه است.

عضو شورای اسلامی شهر اقبالیه تصریح کرد: اگر کتاب به عنوان یک کالای فرهنگی در سبد خانواده جای داشته باشد می‌‌تواند در ارتقای سطح کیفی و کمی جامعه کمک کند.

قدیانلو خاطرنشان کرد: به وسیله کتاب خواندن می‌توان تجربه‌های بسیار زیادی را به دست آورد به طوری که به اندازه تمدن بشری به انسان آگاهی می‌دهد و دریچه‌ای را به سوی پیشرفت جامعه باز می‌کند.

وی فرا رسیدن ایام سوگواری سالار شهیدان را تسلیت گفته و بر اهمیت همکاری ائمه جماعات و روحانیون در زمینه جذب مردم به سمت مطالعه تأکید کرد.

انتهای پیام/77003/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول