اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد خلخال مطرح کرد

8 درصد خلخالی‌ها مستمری‌بگیر کمیته امداد هستند / تدوین سند کاهش فقر

مدیر کمیته امداد خلخال گفت: بیش از هشت درصد جمعیت شهرستان خلخال زیر پوشش حمایت‌های کمیته امداد این شهرستان بوده و از این نهاد مستمری دریافت می‌کنند.

8 درصد خلخالی‌ها مستمری‌بگیر کمیته امداد هستند / تدوین سند کاهش فقر

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهرام علیقلی‌‌زاده عصر امروز در جلسه کارگروه سند کاهش فقر در خلخال اظهار داشت: تعداد 2 هزار و 508 خانوار در قالب 5 هزار و 701 نفر زیرپوشش کمیته‌ امداد شهرستان خلخال هستند که از خدمات معیشتی، درمانی، بهداشتی، تحصیلی، مسکن، جهیزیه و... این نهاد بهره‌مند می‌شوند.

وی سند کاهش فقر را عصاره‌ای از تمامی فعالیت‌های کمیته‌ امداد برای فقر‌زدایی در جامعه عنوان کرد و افزود: آموزش فنی و حرفه‌ای، مهارت‌های شغلی، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و ارائه راهکارهای کسب درآمد پایدار از جمله محورهای اصلی طرح سند کاهش فقر است.

علیقلی‌زاده ابراز امیدواری کرد: با درایت و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و عملیاتی شدن کامل این طرح، امیدواریم شاهد کاهش فقر، رفع محرومیت، حل مشکلات نیازمندان، رونق اقتصادی و همچنین ریشه‌کن شدن کامل محرومیت از جامعه باشیم.

مدیر کمیته امداد شهرستان خلخال بیان کرد: 8.8 درصد از جمعیت شهرستان خلخال تحت حمایت این نهاد مقدس بوده که از خدمات متنوع امداد بهره‌مند هستند.

استقرار عدالت اجتماعی یکی از اهداف آرمانی سند کاهش فقر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه‌ این جلسه فرماندار شهرستان خلخال نیز در سخنانی اظهار داشت: استقرار عدالت اجتماعی‌، کاهش نابرابری‌های اجتماعی و اقتصادی‌، کاهش فاصله دهک‌های‌ درآمدی و توزیع عادلانه‌ درآمد، کاهش فقر و محرومیت‌ و همچنین توانمندسازی فقرا و محرومان به عنوان اهداف آرمانی این سند تلقی می‌شوند.

هوشنگ محمدی به وظیفه‌ خطیر و مهم کمیته‌ امداد در اجرای سند کاهش فقر در شهرستان خلخال اشاره کرد و گفت: با توجه به فعالیت‌ها و برنامه‌های متعدد کمیته‌ امداد امام خمینی (ره) برای دستگیری از محرومان و توانمندسازی خانواده‌های بی‌بضاعت، این نهاد می‌تواند نقش بسزایی را در اجرایی شدن سند کاهش فقر در شهرستان خلخال ایفا کند.

وی افزود: برای نیل به اهداف سند کاهش فقر باید تیم‌های تخصصی، فرهنگی، اشتغال و همچنین بررسی راهبردهای سند کاهش فقر تشکیل شود تا محرومیت‌زدایی و ریشه‌کنی فقر در این شهرستان تسریع یابد.

انتهای پیام/62004/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول