اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان تاکید کرد

ضرورت پیوست فرهنگی در برنامه‌های امداد/کمیته امداد درمانگاه فقرزدایی است

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: این نهاد مقدس باید به سمتی حرکت کند که برای اجرای هر برنامه‌ای یک پیوست فرهنگی داشته باشد.

ضرورت پیوست فرهنگی در برنامه‌های امداد/کمیته امداد درمانگاه فقرزدایی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، قنبر موسی‌نژاد عصر امروز در همایش مددکاران و کارشناسان حوزه حمایت و سلامت کمیته امداد استان کردستان در سنندج اظهار کرد: حرکت به سمت نگاه مددکارمحورانه در قالب مددکاری خانواده و مددکاری تخصصی از اولویت‌های مهم این نهاد مقدس است.

وی با بیان اینکه مددکاری کاری تخصصی است گفت: بدون شک تا زمانی که مددکاران ما از توانمندی و تخصص بالا برخوردار نباشند نمی‌توانند در انجام وظیفه خود موفق عمل کنند.

به گفته موسی‌نژاد، مددکاران باید با کسب مهارت‌های لازم و به‌روزآوری اطلاعاتشان در راستای شناسایی توانمندی‌ و استعدادهای مددجویان و توانمندسازی آنها را فراهم کنند.

وی تصریح کرد: شاید برخی از مددکاران این نهاد به‌صورت آکادمی آموزش‌ ندیده باشند، اما به دلیل تجربه کاری بسیار توانمند هستند.

وی بر هدفمند کردن خدمات به متقاضیان این نهاد تاکید کرد و گفت: مددکاری نوعی بازتوانی و مشاوره است و باید ظرفیت‌های لازم را برای شناسایی توانایی مددجویان و توانمندکردن آنها را فراهم کنند.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان، استارت اجرای طرح مددکار خانواده از سال گذشته در این استان زده شده است.

موسی‌نژاد با اشاره به کمبود نیرو در حوزه مددکاری در استان، اظهار کرد: تزریق نیروهای مددکار به حوزه حمایت با توجه به حجم بالای پرونده‌ها امری ضروری است که امیدواریم از سوی مرکز به آن توجه شود.

وی افزود: جذب نیروهای پروژه‌ای متخصص می‌تواند نقش بسزایی در کاهش حجم کاری همکاران و کیفی‌سازی هرچه بهتر خدمات به جامعه هدف امداد در سطح استان باشد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان ارتباط و تعامل بیش از پیش حوزه‌های مختلف با همدیگر را ضروری دانست و گفت: ارتباط و تعامل هدفمند بین حوزه‌های مختلف نقش مهمی در پیشبرد برنامه‌ها و تحقق اهداف دارد.

موسی‌نژاد با بیان اینکه کمیته امداد باید به سمتی حرکت کند که نیاز به اعتبارات دولتی نداشته باشد، خاطرنشان کرد: برای تحقق این مهم تمام پرسنل این نهاد باید لباس مشارکت به تن کنند.

وی داشتن پیوست فرهنگی برای برنامه‌‌های این نهاد را ضروری خواند و گفت: کمیته امداد باید برای تمام برنامه‌های خود پیوست فرهنگی داشته باشد تا بتواند به اهداف و چشم‌اندازهایی که دنبال می‌کند، برسد.

وی با بیان اینکه نحوه عملکرد مددکاران در رشد و تضعیف فعالیت‌های مشارکت‌ها تاثیر مستقیمی دارد، بیان داشت: دقت و تخصصی عمل کردن مددکاران به ویژه در بحث اطلاع‌گیری موجب هدفمند شدن بیش از پیش خدمات این نهاد به جامعه هدف می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان تصریح کرد: مددکاران باید به صورت تخصصی به این عرصه ورود پیدا کرده و نگاه سنتی را کنار بگذارند تا شاهد تحقق اهداف امداد به ویژه چشم‌انداز 20 ساله باشیم.

موسی‌نژاد با بیان اینکه متاسفانه در برخی از شهرستان‌ها با کمبود قابل توجه مددکار مواجه هستیم، افزود: تامین نیروی انسانی لازم در این حوزه با توجه به موقعیت و نیاز استان امری ضروری است.

توانمندسازی 6 هزار خانوار مددجو

به گفته وی، در چند سال گذشته با اجرای سیاست‌های مختلف در بحث توانمندسازی مددجویان، اقدامات قابل توجهی انجام شده و در سال گذشته 6 هزار خانوار توانمند از زیرپوشش کمیته امداد خارج شدند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان تصریح کرد: باید با هدفمند کردن خدمات از رسوب شدن خانواده‌ها در این نهاد را به حداقل برسانیم مگر عده‌ای که امکان توانمند شدن آنها خیلی کم باشد.

موسی‌نژاد در پایان بر مسلح شدن به علم روز و به‌روز شدن اطلاعات را از مهم‌ترین عوامل موفقیت مددکاران عنوان کرد و گفت: به‌روز بودن مددکاران به عنوان گلوگاه ورود مددجویان به خانواده کمیته امداد نقش مهمی در تحقق اهداف این نهاد مقدس دارد.

انتهای پیام/79002/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول