اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت امور بانوان ستاد امر به معروف و نهی از منکر اراک

همایش تحکیم بنیان خانواده در اراک برگزار شد

به همت امور بانوان ستاد امر به معروف و نهی از منکر اراک همایش تحکیم بنیان خانواده از نظر آیات و روایات در کانون امام علی (ع) این شهرستان برگزار شد.

همایش تحکیم بنیان خانواده در اراک برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک ظهر امروز در این همایش گفت: امر به معروف و نهی از منکر از بزرگترین فرائض دینی و از مهم‌ترین اهداف نهضت مقدس امام حسین(ع) است که ضامن استقرار و تداوم تمامی واجبات و ارزش‌های اسلامی و محو گناه و پلیدی در جامعه است.

عطاءالله میرکمالی با اشاره به اینکه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی با امر به معروف و نهی از منکر اصلاح‌ و برطرف می‌شوند، افزود: اگر می‌خواهیم جامعه‌ای پاک و عاری از منکرات داشته باشیم راهی به جز رواج تذکر لسانی و عمل به معروف نداریم.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر دارای ملزوماتی است، اظهار کرد: فریضه امر به معروف و نهی از منکر اول باید از خود انسان شروع شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک نگاه داشتن حرمت و شأن افراد را از ضرورت‌های امر به معروف و نهی از منکر خواند و ادامه داد: امروز تهاجم فرهنگی دشمنان به داخل خانواده‌ها و منازل رسیده و مقابله با این حمله گسترده دشمنان با همکاری تمامی جامعه ممکن می‌شود.

میرکمالی با تاکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید از درون فرد و خانواده‌ها آغاز شود، افزود: برای پاک کردن جامعه اسلامی از هنجارها و منکرات و اصلاح معضلات جامعه تلاش و همت همگانی لازم است.

وی با اشاره به اهمیت تذکر لسانی، گفت: نباید در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تقسیم بندی انجام داد زیرا انجام این فریضه وظیفه همگان است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج اراک با اشاره به ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) خاطر نشان ساخت: اصل عزاداری حسینی در توجه به امر به معروف و نهی از منکر است و مردم در مراسم عزاداری امام حسین(ع) باید به انتقال اصل پیام عاشورا دقت داشته باشند.

انتهای پیام/87002/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول