اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین تشریح کرد

برنامه های فرهنگی قزوین در ماه محرم

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، برنامه‌های نهاد متبوع خود در ماه محرم‌الحرام را تشریح کرد و گفت: اقدامات و برنامه‌های متنوع فرهنگی، حال و هوای شهر را عاشورایی کرده است.

برنامه های فرهنگی قزوین در ماه محرم

سعید وزیری‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین، زمان نقش‌آفرینی نهاد متبوع خود به مناسبت ماه محرم را قبل از آغاز این ماه دانست و گفت: فضاسازی شهری و آغاز به کار ستاد تسهیلات محرم، از جمله اقداماتی است که قبل از آغاز نخستین ماه قمری صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه ستاد تسهیلات محرم از 30 مهرماه در سازمان فرهنگی به رسم سال‌های قبل، تشکیل شد، ادامه داد: بیش از 100 هیئت مذهبی به این ستاد مراجعه کردند که از 83 هیئت حمایت و به آنها مجوز برای نصب داربست اهدا شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از عضویت سازمان‌های فرهنگی ورزشی، زیباسازی، مدیریت پسماند، آتش‌نشانی، تبلیغات اسلامی، نیروی انتظامی و شورای هیئت‌های مذهبی در این ستاد خبر داد.

وزیری‌نژاد در رابطه با فضاسازی شهری ابراز داشت: نصب 400 تیربرد، شش پل عابر پیاده و بیلبرد و نیز نصب 100 فیکسچر در سطح شهر از جمله این اقدامات بوده و هماهنگی برای صدور مجوز ایستگاه‌ها و تکیه‌های عزاداری در شهر و در اختیار قرار دادن 100 فیکسچر رایگان به هیئت‌های مذهبی نیز در این بخش صورت گرفته است.

این مسئول متذکر شد: کمیته فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، تبلیغات محیطی با تمرکز بر رعایت فرهنگ شهروندی و نظافت شهری را از پنجمین روز ماه محرم  آغاز کرد، در این تبلیغات با استفاده از طرح‌هایی زیبا و اثرگذار، نکاتی درباره پاکیزه نگاه داشتن شهرمان در ایام عزاداری در قالب‌های بیلبرد، پل هوایی، فیکسچر و تیر برد جمعاً به متراژ 400 متر مربع در فضاهای تبلیغاتی مختلف شهر نصب شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین یادآور شد: شعار امسال کمیته فرهنگ شهروندی تحت عنوان «شهروند گرامی، با پاکیزه نگه داشتن شهرمان در ثواب نذرهای عاشورایی شریک باشیم» در تبلیغات شهری مورد تأکید قرار گرفت.

وزیری‌نژاد از برگزاری پنجمین همایش همیاران محرم با مشارکت دستگاه‌های متولی خبر داد و گفت: در این برنامه وظایف همیاران محرم به عنوان بازوان اجرایی شهرداری، نیروی انتظامی، سازمان تبلیغات و شورای هیئت‌های مذهبی در ساماندهی دسته‌های عزاداری در دهه اول تشریح شد.

این مسئول از ساخت سرود «گل‌های پرپر» از کارهای مرکز موسیقی، سرود و آهنگ‌های انقلابی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین خبر داد که به مناسبت این ایام و واقعه عظیم عاشورا ساخته شده است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین بیان کرد: «منشور شهروندی عاشورا» تهیه شد و در 20 نقطه مسیر عزاداری دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی در دهه اول ماه محرم (شب‌های هشتم، نهم و دهم این ماه) نصب شد.

وزیری‌نژاد یادآور شد: پیش از آغاز عزاداری‌ها از مسیرهای منتهی به امامزاده حسین (ع)، آمنه خاتون (س)، امامزاده علی (ع) و امامزاده محمد (ع) که مقصد دسته‌های عزاداری دهه اول محرم است، بازدید شد و توصیه‌های لازم به مناطق نواحی، سازمان مدیریت پسماند و واحد اجرائیات شهرداری قزوین برای رفع فرورفتگی‌های سطحی آسفالت معابر و روان‌سازی تردد عزاداران داده شد.

وی همچنین از ساخت فیلم 30 دقیقه‌‌ای «در کوچه‌های محرم» با موضوع آسیب‌های عزاداری و پخش آن در صدا و سیمای مرکز قزوین صحبت کرد و گفت: اختصاص روزانه 10 دقیقه از برنامه‌های رادیو شهر به انعکاس آموزش‌های شهروندی با محوریت محرم در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از برگزاری برنامه‌هایی به مناسبت این ماه در مراکز آموزشی، خانه‌های فرهنگ و کتابخانه‌های سازمان خبر داد و گفت: قرائت زیارت عاشورا در دهه اول با حضور کودکان و نوجوانان با عنوان «بر بال ملائک» و مسابقات و همایش‌های مختلف، از جمله اقدامات این مراکز بوده است.

وزیری‌نژاد به برنامه‌های حوزه کودک و نوجوان سازمان اشاره کرد و گفت: دومین مسابقه قصه‌نویسی، قطعه ادبی و شعر با موضوع تاسوعا و عاشورای حسینی با عنوان «شاپرک‌ها در غم بهار» و مسابقه نقاشی با موضوع عاشورا و امام حسین (ع) برای کودکان و نوجوانان از جمله این برنامه‌ها بوده است.

انتهای پیام/2667/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول