اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی استان یزد:

نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام‌های نذری انجام می‌شود

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی بر ذبح دام‌های نذری در ایام محرم ضامن حفظ سلامت شهروندان است.

نظارت بهداشتی و شرعی بر ذبح دام‌های نذری انجام می‌شود

محمدرضا صادق‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، از ساماندهی و راه‌اندازی اکیپ‌های بازرسی بهداشتی و شرعی ویژه ایام تاسوعا و عاشورا خبر داد و اظهار داشت: نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی بر ذبح دام‌های نذری در ایام محرم، ضامن حفظ سلامت شهروندان است که اکیپ‌های تشکیل شده این وظیفه را بر عهده دارند.

وی بیان کرد: با توجه به سنت حسنه قربانی در ایام محرم، به منظور تامین غذای دستجات عزاداری در مساجد و تکایا، اکیپ‌های نظارتی به صورت ثابت و سیار با حضور در محل، اقدام به بررسی دام‌های قربانی قبل از کشتار و لاشه‌های کشتار شده می‌کنند تا از سلامت آنها مطمئن شوند.

صادق‌پور عنوان کرد: در این راستا 12 اکیپ ثابت و 15 اکیپ سیار پیش‌بینی شده است تا با همراهی 14 دکتر دامپزشک، 21 بازرس بهداشت گوشت و 11 ناظر شرعی به عنوان پرسنل عملیاتی مشغول به خدمت رسانی به همشهریان شوند.

وی ادامه داد: اداره کل دامپزشکی استان یزد همه ساله در روزهای تاسوعا و عاشورا برای انجام وظیفه خود و نظارت بهداشتی بر کشتار دام‌های قربانی و جلوگیری از سوء استفاده برخی از افراد سودجو با هماهنگی شهرداری‌ها و بخش خصوصی، اقدام به دایر کردن کشتارگاه‌های دام می‌کند و ضمن نظارت بر ذبح شرعی، دام‌های قربانی مسئولیت معاینه بهداشتی دام‌ها را بدون هیچگونه هزینه‌ای انجام می‌دهند.

وی به همه شهروندان توصیه کرد که به منظور حفظ بهداشت عمومی و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و نیز جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی، از هرگونه کشتار دام در معابر عمومی خودداری کنند.

انتهای پیام/2464/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول