اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌زمان با عید سعید قربان صورت می‌گیرد

نظارت بر ذبح بهداشتی و شرعی دام در 102 مرکز در اصفهان

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: طرح نظارت ویژه بر کشتار بهداشتی و شرعی دام ‌های قربانی شهروندان به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان در 32 کشتارگاه دام، 25 میدان دام و 45 مرکز در سطح شهرستان‌های استان اصفهان اجرا می ‌شود.

نظارت بر ذبح بهداشتی و شرعی دام در 102 مرکز در اصفهان

سید اکبر حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان، در مورد نظارت بر ذبح نذورات دامی اظهار کرد: 43 دامپزشک، 75 کارشناس دامپزشکی و 39 روحانی به عنوان ناظر شرعی کار نظارت بر توزیع و ذبح دام عید قربان در استان را بر عهده دارند.

وی به بنر‌های توزیع شده در سطح شهر اشاره کرد و ادامه داد: امسال با همکاری شهرداری‌ها، اتحادیه صنف گوشت قرمز، اتحادیه چوب‌داران و انجمن صنفی بازرسان بهداشتی دامپزشکی بنر‌هایی در راستای اطلاع‌رسانی به عموم مردم در سطح شهر‌ها نصب می‌شود و در روز عید قربان بازرسان از ساعت شش صبح تا زمان مراجعه مردم در سایت‌های معین شده حضور دارند و بر ذبح دام نظارت می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان تصریح کرد: طرح نظارت ویژه بر کشتار بهداشتی و شرعی دام ‌های قربانی شهروندان به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان در 32 کشتارگاه دام، 25 میدان دام و 45 مرکز در سطح شهرستان‌های استان اصفهان اجرا می ‌شود.

وی با بیان اینکه مبارزه با بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در اولویت اهداف سازمان قرار دارد ، اضافه کرد: تنها برای دام‌های دارای پلاک و بارکد دامپزشکی در روز عید قربان مجوز کشتار صادر می‌شود، تا امکان ردیابی و رهگیری آنها در سیستم یکپارچه قرنطینه دامپزشکی امکان‌پذیر باشد.

حسینی با اشاره به تهیه دام‌ها در محل‌ها تاکید کرد: هیچ‌گونه مشکلی برای تامین دام عید قربان وجود ندارد، زیرا دام مورد نیاز مردم ویژه این ایام از شهر‌های داخل استان و همچنین استان‌های همجوار تامین شده است.

وی با تاکید بر خود‌داری شهروندان از خرید دام، گوشت و فرآورده‌های خام دامی از مکان‌های غیر‌مجاز به مردم سیستان و بلوچستان توصیه کرد:  دام عید قربان را از محل‌های تعیین شده هر شهرستان تهیه کنند.

وی افزود: اطمینان از سلامتی ظاهری دام پیش از خرید، عدم وجود لاغری، بیماری‌‌های پوستی مانند کچلی و گری، وجود کنه روی بدن دام، تب، ریزش آب و ترشحات چرکی از چشم و بینی و همچنین استفاده از دستکش و ماسک برای ذبح دام و آماده‌سازی گوشت از جمله مواردی است که در صورت رعایت آنها مشکلی برای شهروندان به وجود نمی‌‌آید.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان در پایان گفت: پیش‌بینی می‌شود، امسال در سطح استان و به درخواست و مراجعه مردم بیش از 4 هزار رأس گوسفند، گاو، بز و شتر توسط اکیپ‌های ثابت و سیار مورد بازرسی بهداشتی و شرعی قرار بگیرند.

انتهای پیام/2301/ل20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول