اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قرچک:

مردم از ذبح‌های خانگی بدون نظارت ناظران بهداشتی بپرهیزند

فرماندار شهرستان قرچک با اشاره به اینکه دهم ذی‌الحجه یادآور آزمایش سخت و سنگین الهی است، گفت: مردم از ذبح‌های خانگی بدون نظارت ناظران بهداشتی بپرهیزند.

مردم از ذبح‌های خانگی بدون نظارت ناظران بهداشتی بپرهیزند

رضا ریاحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران، عید قربان را عید رهایی از تعلقات مادی و دنیوی دانست و گفت: در این روز بزرگ، نیت و اراده حضرت ابراهیم (ع) را در ذبح حضرت اسماعیل (ع)، توحید را نمایان می‌سازد.

فرماندار قرچک با اشاره به رسم و عادت قربانی کردن در این روز فرخنده و مبارک افزود: قربانی کردن سنت حسنه‌ای است که در دین اسلام به مسلمین هدیه شده است و باید همه مسلمانان جهان تلاش کنند این عمل خیر دیرینه همچنان میان مسلمانان پررونق باقی بماند.

وی در ادامه به کرامات عید سعید قربان اشاره کرد و گفت: عید قربان، روزی است که نوای روحانی «بسم الله وجهت وجهی للذی فطرالسموات و الارض» و دعای هنگام قربانی کردن گوسفند در روز عید قربان در فضای قربانگاه طنین‌انداز می‌شود.

ریاحی با بیان اینکه عید قربان اوج تجلی و شکوفایی روح ایثار و روز قربانی کردن مال و انفاق در راه خداست، افزود: غسل کردن، نماز عید قربان، دستگیری از نیازمندان و مستضعفان و صله رحم از سوی بزرگان دین در این روز توصیه شده است.

فرماندار قرچک در پایان از مردم متدین و شهیدپرور این شهرستان خواست برای جلوگیری از مشکلات بهداشتی در روز عید قربان برای ذبح دام از دامپزشکان برای انجام معاینات لازم استفاده کرده و در صورت امکان از ذبح‌های خانگی بدون نظارت ناظران بهداشتی بپرهیزند و سعی کنند نسبت به توزیع گوشت‌های قربانی بین نیازمندان اقدام کنند.

انتهای پیام/2462/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول