اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی شش ماهه نخست امسال صورت گرفت

صدور 740 مجوز مشاغل خانگی در اصفهان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان گفت: طی شش ماهه نخست امسال 740 مجوز خانگی در استان اصفهان صادر شده و 312 طرح به بانک معرفی شده است.

صدور 740 مجوز مشاغل خانگی در اصفهان

ابوطالب جلالی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت مشاغل خانگی اظهار کرد: با توجه به رسالت آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ‌کشور و همچنین همسو شدن اهداف و برنامه ‌دستگاه‌های اجرایی، وظیفه توسعه مهارت ‌در بحث مشاغل خانگی به اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای سپرده شده است.

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌های مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد را به عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای تحقق اشتغال دانست و اضافه کرد: کسب و کار‌های خانگی از نظر ایجاد شغل و نو‌آوری در تولید و عرضه کالا و خدمات و سنخیت با تجارت الکترونیک سبب تنوع و دگرگونی بسیاری در بازار‌های مختلف شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: این موضوع برای اکثر افراد به ویژه جوانان تحصیل‌کرده و یا مهارت‌آموختگان بستر مناسبی را برای راه‌اندازی آسان و ساده فعالیت‌های اقتصادی فراهم می‌کند و نقطه آغاز مناسبی برای ورود به بازار کار محسوب می‌شود.

وی راه‌اندازی یک واحد اقتصادی فعال را آشنایی با طیف وسیعی از دانش‌ها و مهارت‌ها دانست و ادامه داد: البته متقاضیان اغلب از سطح مهارت کمتری در این زمینه برخوردارند.

جلالی با بیان اینکه دنیای کار در آینده به صورت فزاینده‌ای با استفاده از خود‌اشتغالی تعیین می‌شود، تاکید کرد: با توجه به این موضوع اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای با برگزاری دوره‌های آموزش کسب و کار خانگی و تعیین صلاحیت حرفه‌ای برای متقاضیان مشاغل خانگی، مزیت‌های رقابتی را تشریح و توسعه و حضور اقتصادی آنها را تبیین می‌کند.

وی به اقدامات انجام شده توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در راستای این موضوع اشاره کرد و افزود: نیاز‌سنجی آموزشی و شناسایی حرفه‌های مرتبط با مشاغل خانگی با رویکرد بازار‌محوری و مزیت منطقه‌ای و بررسی استاندارد‌های آموزشی و  استخراج 12 حرفه آموزشی جدید به همراه شرح شغل آن از جمله این اقدامات است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به تعداد مجوز‌های مشاغل خانگی صادر شده در استان گفت: طی شش ماهه نخست امسال 740 مجوز خانگی در استان اصفهان صادر شده و 312 طرح به بانک معرفی شده است.

وی با تاکید بر اینکه 739 مورد از این مجوز‌ها از مجوز‌های صادر شده مستقل و یک مجوز نیز از مجوز‌های صادر شده پشتیبان است، اظهار کرد: در شش ماهه نخست سال گذشته نیز یک‌هزار و یک مجوز مشاغل خانگی در استان صادر شده و 159 طرح نیز به بانک معرفی شده بود.

انتهای پیام/63004/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول