اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تاسوعا و عاشورای حسینی برگزار می‌شود

اجرای عمومی مجالس تعزیه در دهدشت

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه از برگزاری سه مجلس تعزیه‌خوانی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در دهدشت خبر داد.

اجرای عمومی مجالس تعزیه در دهدشت

آزاد خردمند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه، اظهار داشت: هم‌زمان با تاسوعا و عاشورای حسینی مجالس عمومی تعزیه‌خوانی با شرکت گروه‌های تعزیه شهرستان در دهدشت برگزار خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه تعزیه را از آیین‌های عاشورایی در مسیر والای سوگواری محرم دانست و افزود: این مراسم همه ساله برگزار و با استقبال خوب مردم همراه است.

خردمند با اشاره به برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی در دهه اول محرم ابراز داشت: به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان گروه‌های تعزیه شهرستان‌های کهگیلویه و لنده مجالس تعزیه اجرا کردند.

به گفته خردمند 10 گروه تعزیه در شهرستان‌های کهگیلویه و لنده طبق روال همه ساله در ماه محرم اقدام به نمایش مجالس تعزیه می‌کنند.

این مسئول در حوزه فرهنگ کهگیلویه،گروه پرچمدار کربلا، قمر بنی‌هاشم و گروه تعزیه پرواز را مربوط به شهر سوق دانست و تصریح کرد: گروه‌های تعزیه هیات یا حسین هنرمندان، گروه تعزیه عاشورا و گروه ابوالفضل‌العباس (ع) از شهر لنده نیز در آیین تعزیه‌خوانی محرم شرکت دارند.

خردمند در ادامه بیان داشت: گروه تعزیه سقای عطشان از روستای طولیان بخش مرکزی کهگیلویه و گروه طفلان زینب شهر سرفاریاب و شهدای کربلای شهرستان چرام از دیگر گروه‌های تعزیه است که در دهه اول محرم به اجرای تعزیه در نقاط مختلف شهرستان‌های مذکور می‌پردازند.

وی با بیان اینکه گروه‌های تعزیه روز اول محرم اقدام به اجرای مجالس شهادت در حسینیه‌ها، تکایا، مساجد و میادین مرکزی شهرها و روستاهای همجوار می‌کنند خاطرنشان کرد: سه مجلس تعزیه در میدان مرکزی و گلزار شهدای دهدشت در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی توسط گروه‌های تعزیه شهرستان برگزار می‌شود.

خردمند یادآور شد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان طبق سنت همه ساله خود، آمادگی برگزاری سوگواره تعزیه با حضور گروه‌های برتر استان در ماه‌های محرم و صفر را دارد.

انتهای پیام/82016/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول