اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به روستای آزادی لوداب

با حضور جمعی از مسئولان استانی پروژه آبرسانی به روستای آزادی از توابع بخش لوداب مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به روستای آزادی لوداب

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، عصر امروز طرح آبرسانی به روستای آزادی لوداب شهرستان بویراحمد با حضور جمعی از مسئولان  استانی و محلی به بهره‌برداری رسید.

سجاد رستگار در ابتدای مراسم افتتاح این طرح اظهار داشت: عملیات اجرایی این پروژه شامل بیش از چهار کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع و ایجاد مخزن 50 مترمکعبی بود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را افزون بر 2 و نیم میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: طرح آبرسانی به این روستا ابتدا از حدود هشت سال پیش با احداث یک مخزن 50 مترمکعبی و با حدود سه کیلومتر خط انتقال آغاز شد ولی به دلیل آنکه محل تامین آب این مخزن صحیح انتخاب نشده بود مشکل آب شرب این روستا مرتفع نشد.

وی بیان کرد:  طرح مطالعاتی و اجرای مجدد این پروژه درمهرماه سال جاری و در مدتی کمتر از یک ماه آغاز شد و آب مورد نیاز مخزن قدیمی با تلاش کارکنان خدوم شرکت آبفای روستایی استان تامین و وارد مدار بهره برداری قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کمبود منابع آبی و میزان بالای هدرروی آب در استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به میانگین کشوری خواستار توجه بیش از پیش روستاییان و خانواده‌ها در مصرف بهینه آب در روستاها شد.

رستگار با اشاره به افزایش انشعابات غیرمجاز در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد  افزود: با بررسی‌ها و اجرای طرح پیمایش خانه به خانه از سوی شرکت آبفای روستایی استان در تابستان امسال بیش از یک‌هزار و 800 انشعاب غیرمجاز در روستاها شناسایی شد.

فرماندار بویراحمد نیز در آیین بهره‌برداری این طرح گفت: پروژه‌های مختلف عمرانی و فراوانی در این بخش افتتاح و به بهره برداری رسیده ولی هیچ کدام از آنها به اندازه این طرح برای مردم و مسئولان لذت‌بخش نبود.

محمد آلفونه بیان کرد: بیشترین مکاتبات و مراجعه مردمی از بخش لوداب از این روستا برای رفع مشکل آب آشامیدنی بود.

آلفونه عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین موانع در انجام و شتاب بخشی طرح‌های عمرانی در روستاهای این شهرستان پراکندگی و سخت گذر بودن آنهاست.

وی اظهار کرد: بیش از 600 روستا دارای سکنه در شهرستان بویارحمد وجود دارد که حدود نیمی از این روستاها زیر20 خانوار جمعیت هستند.  

آلفونه با تقدیر از شرکت آب و فاضلاب روستایی استان برای اجرای طرح‌های آبرسانی به دورترین و سخت گذرترین روستاهای شهرستان بویراحمد گفت: کارکنان خدوم این شرکت با وجود محدودیت‌های اعتباری و تنها با کار جهادی مردم محروم این روستاها را از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌کنند.

وی ابراز داشت: در سال گذشته که برخی ادارات این شهرستان حتی به 20 درصد تعهدات و اجرای طرح‌های عمرانی خود با توجه به کمبود اعتبارات عمل نکردند شرکت آبفای روستایی توانست به بیش از 90 درصد تعهدات خود عمل کند.

آلفونه افزود: این در حالی است که هدرروی و وجود انشعابات غیرمجاز آب در شهرستان بویراحمد بیش از سایر شهرستان ها و مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد است.

انتهای پیام/82008/ش40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول