اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آبفار شفت:

12 روستای شفت آبرسانی می‌شود

رئیس آب و فاضلاب روستایی شفت از آبرسانی به 12 روستای این شهرستان در سال جاری خبر داد.

12 روستای شفت آبرسانی می‌شود

ابراهیم پارسال امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فومن با اشاره به تقویت آب مجتمع چوبر شفت، اظهار کرد: این مجتمع هفت روستا دارد و یک حلقه چاه روستایی حفر شده است.

وی با بیان اینکه پروژه آبرسانی «محرمان» آماده بهره‌برداری است، گفت: این پروژه هفته آینده افتتاح می‌شود که می‌تواند  230 خانوار را زیرپوشش خود قرار دهد.

این مسئول زمان افتتاح آبرسانی دو روستای «کوزان» و «خمیران» از مجتمع هفت روستای «تکرم» شفت را در دهه فجر امسال عنوان کرد.

رئیس آب و فاضلاب روستایی شفت، تصریح کرد: انتقال شبکه توزیع آب مناطق کوهستانی بخش «احمدسرگوراب» در بارندگی‌های اخیر بر اثر رانش زمین تخریب شد که 30 میلیون تومان خسارت بر جای گذاشت.

به گفته وی، از 96 روستای کددار شفت، 53 روستا دارای آب شرب روستایی هستند که یک‌هزار و 550 مشترک را شامل می‌شود و آبرسانی به 43 روستای باقی‌مانده در دست برنامه‌ریزی است.

پارسا با اشاره به اینکه امسال اعتبار قابل توجهی از دو درصد نفت و گاز به پروژه‌های آبرسانی روستایی اختصاص یافته است یادآور شد: از اعتبارات استانی و مواد 10 و 11 تملک دارایی و سرمایه‌ای حدود یک‌میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که در صورت تخصیص حرکت رو به رشدی صورت می‌گیرد.

وی اجرای پروژه‌های مجتمع سه روستای «لاسک» را در دست اجرا خواند و خاطرنشان کرد: روستاهای «خمیران»، «کوزان»، «بداب» و «عثموندان» نیز در دست اجرا و تکمیل است.

رئیس آب و فاضلاب روستایی شفت با بیان اینکه در مجموع امسال به 12 روستای شفت آبرسانی می‌شود، متذکر شد: این پروژه‌ها در سال جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی همکاری و پیگیری‌های نماینده فومن و شفت در مجلس در آبرسانی به روستاهای مذکور را قابل قدردانی دانست و یادآور شد: عمده مشکل ما در سال گذشته عدم تخصیص اعتبارات بوده است.

پارسا تخصیص اعتبارات در سال گذشته را حدود 10 درصد ذکر کرد و متذکر شد: تخصیص 2 درصد اعتبارات نفت و گاز کمک بزرگی به آبرسانی روستاها می‌کند و با این وضعیت شاخصه‌های بهره‌برداری شهرستان شفت به حد مطلوبی می‌رسد.

وی از مطالعه جمع‌آوری فاضلاب‌های خانگی خبر داد و خاطرنشان کرد: در شفت یک روستا در دست مطالعه بوده که وارد فاز اجرایی نشده است.

انتهای پیام/84001/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول