اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گنبدکاووس تاکید کرد

لزوم برپایی نماز اول وقت در ظهر عاشورا

امام جمعه گنبدکاووس با بیان اینکه ما هرچه داریم از نماز است و با توجه به نماز اهداف دشمن خنثی می‎شود بر لزوم برپایی نماز ظهر روز عاشورا در وقت اذان تاکید کرد.

لزوم برپایی نماز اول وقت در ظهر عاشورا

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام محمدحسین سبحانی عصر امروز در جمع مدیران دستگاه‎های اجرایی شهرستان گنبدکاووس در سالن اجتماعات فرمانداری اظهار داشت: مذاکره یک اتمام حجت برای دنیا است و مسئولان باید ضمن اینکه مذاکره می‎کنند به دنبال راه‎هایی باشند که کشور را از این وضعیت نجات دهند.

وی افزود: قدرت‎های بزرگی که به لحاظ تجاری در کنار آمریکا قرار گرفته‌اند پول ایران را در قالب تحریم نگه داشته‎اند.

امام حسین همه چیز خود را برای ترویج امربه‎معروف فدا کرد

امام جمعه گنبدکاووس همچنین با تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان با اشاره به ویژگی‎های امام حسین(ع) اذعان داشت: امام حسین(ع) هرچه داشت در راه خدا فدا کرد تا معروف را احیا و نهی از منکر را رواج دهد.

سبحانی خاطرنشان کرد: مسئله مهمی که درباره اهداف امام حسین(ع) مطرح می‌شود مسئله اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر است و در اهمیت نماز همین بس که حضرت ابراهیم(ع) فرزند و همسر خویش را در صحرای سوزان تنها گذاشت و فرمود «خدایا زن و فرزندم را در این بیابان در کنار خانه تو قرار دادم تا نماز را برپا بدارند و دعا کرد که خدایا دل‎های مردم را از این تاریخ تا قیامت متوجه فرزندان ذریه و این بیت قرار بده».

وی نماز را پایه و اساس و کلید دین دانست و با اشاره به واقعه عاشورا یادآور شد: در هنگامه جنگ و محاصره امام حسین (ع) نماز را برپا داشت و در حق کسی که وقت نماز را یادآور شد، دعا کرد.

امام جمعه گنبدکاووس خاطرنشان کرد: دسیسه‎های دشمن در روزگار امام حسین (ع) و امروز وجود دارد و حالا ما با یزیدهای زمان مواجهیم و دشمن نیز به دنبال این است که نام پیامبر(ص) را بردارد.

سبحانی با اشاره به فرمایشات امام(ره) گفت: بهای اسلام به برکت محرم‎ها و صفرها است و مردمی که شرکت می‎کنند و اینها هستند که اسلام را زنده نگه داشتند و تاریخ گواه این معناست.

تاکید امام جمعه گنبدکاووس بر لزوم برپایی نماز ظهر روز عاشورا در وقت اذان

وی با اشاره به اهمیت فریضه امر به معروف اضافه کرد: امام حسین(ع) این راه را به ما نشان داد که همه باید دو فریضه اسلامی را که بقای دین و رشد دین به آنها بستگی دارد، زنده کنیم.

امام جمعه گنبدکاووس با تاکید بر اینکه ما هرچه داریم از نماز است و با توجه به نماز اهداف دشمن خنثی می‎شود بر لزوم برپایی نماز ظهر روز عاشورا در وقت اذان تاکید کرد.

انتهای پیام/2307/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول