اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‎فقیه در سپاه میامی:

پیشنهاد مذاکره با آمریکا از سوی کاخ سفید حاصل مقاومت مردم است

مسئول نمایندگی ولی‎فقیه در سپاه شهرستان میامی گفت: پیشنهاد مذاکره با آمریکا از طرف سردمداران کاخ سفید از برکت مقاومت مردم است.

پیشنهاد مذاکره با آمریکا از سوی کاخ سفید حاصل مقاومت مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حجت‏الاسلام عیسی سلیمانی عصر امروز در جمع اعضای حلقه‏های معرفتی و بصیرتی کارکنان سپاه شهرستان میامی اظهار کرد: به خاطر برکت و عظمت و همچنین مقاومت و پایداری‏های مردم و انقلاب اسلامی‏مان بوده که آمریکا پیشنهاد مذاکره با ایران را داده است. 

وی افزود: گر چه مذاکره دولت‌مردان یک تجربه است که با رفع مشکل می‏تواند بهتر شود؛ اما اگر هم مشکلی حل نشد، ظرفیت جامعه بیشتر و خوی استکبارستیزی دولت‎مردان به مردم آشکارتر می‏شود. 

مسئول نمایندگی ولی‎فقیه در سپاه شهرستان میامی بیان کرد: در واقع انرژی هسته‏ای، حجاب، حقوق بشر و ... بهانه‏ای بیش نیست؛ چرا که دشمن در واقع هدفش باز داشتن ما از دین اسلام است. 

سلیمانی یادآور شد: بعضی‏ها فکر می‏کنند که قطع رابطه با آمریکا باعث شده است تا شاهد بسیاری از مشکلات باشیم، اما سخت در اشتباه هستند. 

عدالت و آزادگی از رگ‎های بریده امام حسین (ع) جوانه زده است

یک کارشناس علوم دینی نیز گفت: امام حسین (ع) سرش، تنش، فرزندانش و هر آنچه داشت، فدای آزادی‏خواهی و اسلام ناب کرد تا امروز عدالت و آزادگی از رگ‏های بریده حسین (ع) جوانه زده و تا آخرین روز تاریخ سبز و شکوفا بماند.

حجت‏الاسلام والمسلمین علی ملاکاظمی با اشاره به ابعاد مختلف حادثه عظیم عاشورا و حرکت امام حسین (ع) بیان کرد: با گذشت سال‏ها از این واقعه، هر روز ابعاد تازه‏ای از این مسئله نمایان می‏شود و مهم‎ترین و درخشان‏ترین قسمت آن حقانیت سلاله پاک پیامبر اکرم (ص) است. 

وی افزود: اسلام به واسطه اتصال به ذات باری‎تعالی و داشتن احکام دقیق، درست و انسانی به عنوان یک دین کامل از همان ابتدا با ترویج مسائل انسانی و دفاع از حقوق عامه مردم دست انسان‏های بی‏دین و منفعت‎طلب و زیاده‏خواه را از جان و مال مردم کوتاه کرد و این امر تا زمانی که پیامبر (ص) در قید حیات بودند به صورت کامل و جامع اجرا می‏شد.

 این کارشناس علوم دینی بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) که به خوبی از جهالت بعضی افراد آگاه بود، بارها و به عناوین مختلف به مسلمانان توصیه می‏کردند که بعد از من اگر می‏خواهید از صراط عدل و انصاف خارج نشوید، از کتاب الهی قرآن و برای برآوردن حوائج دنیوی و مسائل دینی و سیاسی از اهل بیت من یاری بخواهید که به واقع لایق‏ترین مردم برای راهنمایی شما هستند.

 ملاکاظمی ادامه داد: متأسفانه جهالت همراه با تعصبات ابلهانه بعضی افراد از سویی و منفعت‏طلبی گروهی دیگر باعث شد بهترین و شریف‎ترین انسان‏های عالم به طرزی وحشیانه کشته شوند. 

وی اظهار کرد: اگر امام حسین (ع) آن روز علی‎رغم آگاهی از خصوصیات مردم کوفه باز هم عزم سفر می‏کند؛ برای این است که به جهان بفهماند انسان آزاده برای دفاع از آنچه را که هویت او را تشکیل می‏دهد، سرسوزنی کوتاه نمی‏آید و مستحکم بر مواضع به‎حقش پافشاری می‏کند. 

اگر امام حسین (ع) با یزید بیعت می‏کرد، عدالت و آزادی گردن زده می‏شد

این کارشناس علوم دینی افزود: اگر آن روز امام حسین (ع) با یزید بیعت می‏کرد، این عدالت و آزادی بود که گردن زده می‏شد و حسین (ع) هم در تاریخ گم می‏شد. 

ملاکاظمی گفت: امام حسین (ع) سرش، تنش، فرزندانش و هر آنچه را که داشت، فدای آزادی‏خواهی و اسلام ناب کرد تا امروز عدالت و آزادگی از رگ‏های بریده حسین (ع) جوانه زده و تا آخرین روز تاریخ سبز و شکوفا بماند. 

وی بیان کرد: هر روز بر تعداد عاشقان و دلباختگان مرام امام حسین (ع) در جهان افزوده می‏شود؛ چرا که هیچ انسانی نتوانست چون حسین (ع) آزادی و عدالت را پاسداری کند. 

این کارشناس علوم دینی تصریح کرد: ترس دشمنان اسلام ناب از همین راه و مسلک است و این همه کشتار و آزار نسبت به مسلمانان برنامه آمریکا و صهیونیسم است تا مردم جهان را از گرایش به این دین الهی باز دارد. 

ملاکاظمی بیان کرد: مضحک است که استکبار جهانی می‏خواهد مانع گسترش دینی شود که کامل‎ترین و جامع‏ترین دین الهی است و خداوند در قرآن به حقانیت و نصرت آن وعده داده است، البته این مسئله عجیبی نیست استکبار آن‎قدر به خود اطمینان دارد که برای خدا هم ژست گردن کلفتی می‏گیرد. 

وی افزود: ظاهراً عبرت‏های تاریخ را چند وقت یک بار باید برای آنان گفت، مثل جریان ابرهه و ابابیل که عین همان در صحرای طبس برای آمریکا رخ داد، خدا از شیاطینی که برابر دینش گردنکشی می‏کنند به سختی انتقام می‏گیرد. 

این کارشناس علوم دینی بیان کرد: قرآن مجید بهترین عبرت‏ها را در خود دارد؛ کلامی که بدون دست‏اندازی بشر آمده و شفاف و روشن از گذشته حال و حتی آینده خبر داده است. 

ملاکاظمی افزود: امام حسین (ع) به خدا پناه برد و در دل‎ها جای گرفت؛ اما آنهایی که افتخارشان حمایت شیطان است، تکلیفشان هم معلوم است و نیاز به تحلیل خاص و پیچیده‏ای ندارد. 

انتهای پیام/2249/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول