اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط پلیس فارس صورت گرفت

متلاشی شدن باند کلاهبرداری‌های تلفنی در کشور

فرمانده انتظامی فارس از شناسایی و انهدام باند کلاهبرداری‌های تلفنی در کشور و کشف بیش از 70 کلاهبرداری از آنان توسط پلیس آگاهی فارس خبر داد.

متلاشی شدن باند کلاهبرداری‌های تلفنی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دفتر فرماندهی انتظامی استان فارس، سیروس سجادیان اظهار داشت: عده‌ای افراد سودجو و کلاهبردار در دو سال گذشته از طریق ارسال پیامک به افراد، اقدام به کلاهبرداری می‌کردند.

وی ادامه داد: این افراد کلاهبردار با ارسال پیامک به تلفن همراه افراد با عنوان «برنده شدن کمک هزینه سفر حج در قرعه‌کشی همراه اول» آنان را اغفال و پس از کشاندن به پای خودپرداز بانک برای واریز مبلغ جایزه به حساب آنان،‌ از او می‌خواستند کارت خود را وارد دستگاه عابربانک کند.

فرمانده انتظامی فارس افزود: در ادامه از فرد می‌خواهند گزینه‌هایی را انتخاب و با ترفندی خاص از موجودی حساب آنان برداشت می‌کردند.

سجادیان گفت: در شگرد دیگری این افراد سودجو و فرصت‌طلب، ضمن تماس با کسبه، خود را به عنوان خریدار مقدار بسیاری اجناس معرفی و از آنان تقاضای دریافت شماره حساب برای واریز مبلغ اجناس می‌کردند.

وی ادامه داد: کلاهبرداران پس از مدتی به بهانه اشکال در انتقال وجه از افراد می‌خواستند که به خودپرداز بانک مراجعه تا وجه را به آنان پرداخت کنند که با اغفال شاکی تمام موجودی حسابشان را به حساب مورد نظر خود انتقال می‌دادند.

فرمانده انتظامی فارس با بیان اینکه گستردگی دامنه فعالیت این قبیل کلاهبرداری‌ها در استان‌های مختلف کشور بود تصریح کرد: این موضوع سبب نارضایتی مردم و جو بدبینی آنان نسبت به سیستم بانکداری شده بود.

سجادیان بیان کرد: در پیگیری‌های به عمل آمده مشخص شد کلاهبرداران در خرید سیم کارت‌ها و افتتاح حساب‌ها از مدارک شناسایی جعلی یا مدارک سرقتی استفاده و سعی کرده بودند هیچ‌گونه سرنخی از خود بجای نگذارند.

وی گفت: شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان فارس قرار گرفت و ضمن انجام اقدامات پیشگیرانه با اطلاع‌رسانی به شهروندان از طریق رسانه‌ها،‌ شرکت مخابرات و هشدارهای انتظامی،‌ عملیات شناسایی و دستگیری کلاهبرداران کلید خورد.

فرمانده انتظامی فارس تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی هسته مرکزی متهمان در یک ندامتگاه واقع در بخش «فشافویه» در اتوبان تهران - قم شناسایی و ابتدا یکی از متهمان شناسایی، ‌دستگیر و با هماهنگی مقام قضایی از تهران به پلیس آگاهی فارس منتقل شد.

سجادیان افزود: در ادامه تحقیقات 20 نفر از همدستان این متهم که در انجام کلاهبرداری‌های تلفنی نقش داشتند در آن ندامتگاه در تهران شناسایی و همگی از زندان به پلیس آگاهی استان فارس انتقال داده شدند.

وی با بیان اینکه در تحقیقات انجام شده از این افراد، تاکنون 70 کلاهبرداری تلفنی از آنان کشف شده است خاطرنشان کرد: پنج نفر که در پولشویی و برداشت وجوه کلاهبرداری شده در بیرون از زندان با این افراد همکاری داشته‌اند شناسایی و تحقیقات در مورد دستگیری آنان آغاز شده است.

انتهای پیام/2448/ت/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول