اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی گیلان خبر داد

وجود 271 فقره پرونده کلاهبرداری در گیلان

رئیس پلیس آگاهی گیلان از ارجاع 271 فقره پرونده کلاهبرداری در هفت ماه نخست امسال به این ارگان خبر داد و گفت: جعل وصیتنامه‌های خانوادگی نقش مهمی در افزایش کلاهبرداری‌های گیلان دارد.

وجود 271 فقره پرونده کلاهبرداری در گیلان

فرهاد فلاح‌کریمی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت غفلت مال‌باختگان را یکی از مهم‌ترین دلایل کلاهبرداری‌های استان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه بیشتر کلاهبرداری‌ها در معاملات کاغذی به وقوع پیوسته است، تصریح کرد: کلاهبرداری‌های انجام شده بیشتر در زمینه معاملات کاغذی مانند صدور چک، دستکاری در مبلغ چک، اسناد و... انجام شده است.

رئیس پلیس آگاهی گیلان، چک را یک اوراق بهادار خواند و گفت: در زمان صدور چک حساسیت لازم انجام نمی‌گیرد و گاهی دیده شده که افراد اقدام به صدور چک سفیدامضا می‌کنند.

وی اختلافات مربوط به ارثیه را یکی دیگر از زمینه‌های بروز کلاهبرداری در گیلان نامید و تصریح کرد: اغلب پس از فوت اشخاص برخی از وراث اقدام به جعل وصیتنامه می‌کنند که این مسئله در افزایش آمار پرونده‌های مربوط به کلاهبرداری نقش مهمی دارد.

به گفته فلاح‌کریمی، در هفت ماه نخست امسال 271 فقره پرونده کلاهبرداری به پلیس آگاهی گیلان ارجاع شده است.

وی درباره آمار سرقت در گیلان اذعان کرد: بیشترین فراوانی سرقت در استان مربوط به سرقت‌های خرد است که توسط  افراد ولگرد و معتاد انجام می‌گیرد.

این مسئول، تصریح کرد: 40 درصد از آمار سرقت‌ها در گیلان مربوط به سرقت خرد شامل جیب‌بری، دزدیدن قطعات خودرو و ... است.

وی 20 درصد از سرقت‌ها را نیز مربوط به سرقت منازل در استان ذکر کرد.

فلاح‌کریمی، نبود مشارکت جمعی در امر مبارزه با سرقت و کاهش مقابله مردمی در زمان وقوع جرم را از جمله دلایل افزایش آمار سرقت در گیلان نامید.

رئیس پلیس آگاهی گیلان با بیان اینکه بالغ بر نیمی از سرقت‌ها توسط سارقان در استان انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: تا زمانی که بسترهای لازم برای وقوع جرم در جامعه مهیا نباشد سارق یا سارقان جرأت ارتکاب جرم را ندارند.

انتهای پیام/2300/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول