اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی ایلام :

شناسایی راه‌های مقابله با شگردهای نوین کلاهبرداری اینترنتی در ایلام ضروری است

فرمانده انتظامی ایلام از ضرورت شناسایی مقابله با شگردهای نوین کلاهبرداری در ایلام اینترنتی خبر داد.

شناسایی راه‌های مقابله با شگردهای نوین کلاهبرداری اینترنتی در ایلام ضروری است

علی دولتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهارداشت: فناوری اطلاعات و ارتباطات روز به روز در حال توسعه و گسترش است به نحوی جرایم و شگردهای کلاهبرداری نیز هر روز جدیدتر و پیچیده‌تر می‌شود که به روش‌های مقابله با این گونه جرایم برای پیشگیری از وقوع اشاره می‌شود.

فرمانده انتظامی استان ایلام افزود: کاربران در دنیای مجازی می‌توانند خود را با شخصیت‌ها و اسامی گوناگون و غیر واقعی معرفی کنند و در شبکه‌های اجتماعی ،چت‌روم‌ها، سایت‌ها و ... فعالیت کنند پس هرگز به افراد در دنیای مجازی اعتماد نکنید زیرا این امکان وجود دارد که با هویت دروغین خود را به شما معرفی کرده باشند.

وی با بیان اینکه از ارائه اطلاعات کارت بانکی خود حتی به افراد نزدیک خود داری کنید، خاطر نشان کرد: از نوشتن رمز کارت بانکی در کنار کارت بپرهیزید و کارت بانکی خود را به شخص دیگری ندهید و اگر این امر صورت گرفت در اسرع وقت نسبت به تغییر رمز کارت خود اقدام کنید.

دولتی افزود: برای این که اطلاعات شخصی شما ربوده نشود یا کمترآسیب پذیر باشد، باید اطلاعات مالی و شخصی خود را به خاطر بسپارید و بطور مرتب آنرا را کنترل کنید و از آنها به دقت نگهداری کنید.

این مسئول ادامه داد: از انتخاب رمزها و گذر واژه‌های ساده مانند تاریخ تولد، شماره شناسنامه و ... خودداری کنید.

وی گفت: هرگز به ایمیل‌هایی با عناوین، شرکت در قرعه‌کشی، برنده شدن در مزایده یا مسابقه، خرید اقلام کم‌یاب، انواع کمک‌های مالی، مشارکت در سودهای معاملاتی مختلف و ... اطمینان نکرده و هیچ مبلغی را به حساب اشخاص خارج از کشور واریز نکنید.

دولتی اضافه کرد: فریب‌های اینترنتی معمولاً از یک الگوی مشابه پیروی می‌کنند که تماس اولیه از طریق ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی انجام می‌شود و ابتدا از قربانیان خواسته می‌شود از طریق ایمیل، تلفن، فاکس و ... به این تماس پاسخ دهند و بعد از اینکه در نخستین گام طعمه به دام شکارچیان افتاد، آنان سعی می‌کنند اعتماد قربانی را جلب کرده و در انتها به بهانه‌ای از او در خواست پول می‌کنن؛. پس همیشه در هنگام روبرو شدن با موضوعاتی از این قبیل شباهت الگوهای کلاهبرداری اینترنتی را مدنظر قرار داده تا به دام ترفندهای آنها قرار نگیرید.

این مسئول انتظامی خاطر نشان ساخت: از جمله کلاهبرداری‌های اینترنتی، کلاهبرداری نیجری‌ها است که با رتبه نخست فریب اینترنتی، همچنان پر طرفدارترین شیوه کلاهبرداری است.

دولتی ادامه داد: در این حقه به قربانی قول یک جایزه یا ارائه درصدی از پول کلانی داده می‌شود که قرار است آن را از کشور نیجریه خارج کنند و معمولاً ابتدا از کاربر خواسته می‌شود یک مبلغ اولیه برای پوشش هزینه‌های بانکی ارائه دهد و به محض ارسال نخستین پول، کلاهبرداران غیب می‌شوند، بنابر این در مواجهه با این نوع کلاهبرداری‌ها که به اشکال مختلف و مختص کشورهای آفریقایی است، هیچگونه توجهی به ترفندهای آنان نکرده و هیچ ارتباطی از طریق ایمیل یا تلفن و ... حاصل نکنید.

دولتی تصریح کرد: برای انجام انواع عملیات‌های بانکی اعم از پرداخت قبوض، پرداخت شهریه دانشگاه، انتقال وجه به حساب های دیگر، انواع خریدهای اینترنتی و ... حتی‌المقدور از کافی‌نت استفاده نکنید و در صورتی که به اجبار از کافی‌نت برای عملیات بانکی استفاده کردید بلافاصله بعد از انجام عملیات فوق با مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز، در بانک خود اقدام به تعویض رمز دوم کارت کنید.

انتهای پیام/2246/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول