اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هشدار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم فارس:

مردم مراقب کلاهبرداری‌های تلفنی پرداخت تسهیلات باشند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان فارس نسبت به ترفندهای جدید کلاهبرداری تلفنی پرداخت تسهیلات در قبال ضمانت، هشدار داد.

مردم مراقب کلاهبرداری‌های تلفنی پرداخت تسهیلات باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری فارس، قاضی احمد رحمانیان با اشاره به برخی پرونده‌های مطروحه در مراجع قضایی این استان نسبت به ترویج ترفندها و شگردهای جدید کلاهبرداران هشدار داد.

وی با تاکید بر این که توجه به این هشدارها مانع مالباخته شدن افراد می‌شود افزود: یکی از وسایلی که به منظور ارتکاب جرائم مالی از آن استفاده می‌شود تلفن همراه است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب شیراز گفت: بزهکاران با استفاده از تلفن همراه، به ویژه با استفاده از سیستم پیامک و با انجام مانورهای متقلبانه سعی در جلب اعتماد مردم کرده و مبادرت به ارتکاب جرائم مالی می‌کنند.

قاضی رحمانیان با اشاره به این‌که این قبیل بزهکاران برای جلوگیری از شناسایی شدن، افرادی را با عنوان کارمند به استخدام خود در آورده و خطوط تلفن بسیاری را به‌نام آنان ثبت نام و در اختیار می‌گیرند؛ اضافه کرد: این افراد پس از چند ماه رابطه کاری خود را با مستخدمان قطع کرده و سپس با استفاده از تلفن همراه در اختیار خود اقدام به اقدامات مجرمانه و کلاهبرداری می‌کنند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس تصریح کرد: افراد باید دقت کنند اشخاصی به‌نام آنان مبادرت به خرید تلفن همراه یا ثابت نکنند زیرا طبق قرارداد فی‌مابین شرکت مخابرات و ذی‌نفع، مسئولیت و عواقب حقوقی ناشی از اقدامات مجرمانه متوجه فردی است که خط تلفن به ‌نام او خریداری شده است.

قاضی رحمانیان همچنین در مورد تبلیغات اخیر برخی افراد نسبت به پرداخت تسهیلات و وام در قبال ضمانت طلا نیز هشدار داد.

وی با اشاره به اینکه در این اواخر برخی از افراد در قالب شخصیت حقیقی و حقوقی تبلیغاتی با عنوان پرداخت تسهیلات و وام در قبال ضمانت طلا منتشر کرده‌اند گفت: این اشخاص مدعی می‌شوند در قبال دریافت طلا حاضر به پرداخت وام تسهیلات با شرایط خوب و آسان هستند که مردم باید آگاه باشند فعالیت این قبیل اشخاص با توجه به قانون تنظیم بازار غیر متشکل پولی، ممنوع است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه مبلغ پرداختی در قبال طلا با عنوان وام بسیار کمتر از ارزش طلای تودیعی نزد این اشخاص است، تصریح کرد: با توجه به اینکه فعالیت این افراد غیرقانونی است احتمال متواری شدن پس از اخذ طلای‌های گرفته شده وجود دارد، بنابراین مردم باید فریب این قبیل تبلیغات دروغین را نخورده و به سادگی طلای خود را  در اختیار این اشخاص قرار ندهند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس در همین راستا از مردم خواست در صورت مشاهده تبلیغات این قبیل افراد مراتب را به پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان فارس اطلاع دهند.

انتهای پیام/ 2448/ط/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول