اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ایام سوگواری سیدالشهدا (ع)

امامزاده‌ها و بقاع متبرکه میزبان دلسوختگان مکتب سیدالشهدا (ع) هستند

همزمان با ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) امامزاده‌ها، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه میزبان عاشقان و دلسوختگان مکتب سیدالشهدا (ع) هستند که در ماتم آن حضرت بر سر و سینه می‌زنند.

امامزاده‌ها و بقاع متبرکه میزبان دلسوختگان مکتب سیدالشهدا (ع) هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در برنامه‌های معنوی و مذهبی که از عصر امروز در حسینیه‌ها و امامزاده‌های اردبیل آغاز شد در روزهای باقی‌مانده از عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) عاشقان و محبان اهل بیت عصمت و طهارت و همچنین واقفان خیراندیش تلاش می‌کنند تا با برپایی آیین‌های مختلف عزاداری و برپایی سفره‌های نذر و احسان از محبان مکتب امام حسین (ع) پذیرایی کنند.

به مناسبت ایام سوگواری دهه محرم و به منظور اجرای نیت واقف خیر‌اندیش، حسینیه مرحوم عبادالله اسمعیلی (تاجر) میزبان مردم عزادار حسینی در صبح و شام است.

هر روز ساعت هفت صبح و هر شب ساعت 18 این حسینیه میزبان صدها نفر از عزاداران حسینی است که به عزاداری سیدالشهدا (ع) می‌پردازند که صبح‌ها پذیرایی صبحانه و شبها پذیرایی شام از محل موقوفه مرحوم عبادالله اسمعیلی (تاجر) صورت می‌گیرد.

این مراسم با برنامه‌های متنوع شبی با قرآن، روضه‌خوانی، تعلیم و آموزش احکام، قرآن، احسان و اطعام از محل موقوفه تا دوازدهم ماه محرم ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل در قالب برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی در امامزاده‌های شاخص استان و 30 بقعه متبرکه سعی می‌کند جوانان و نوجوانان را با اهداف آرمانی حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) آشنا کند.

نظیر این مراسم در امامزاده عبدالله اکبر (ع) روستای آتشگاه سرعین برگزار شد.

امامزاده عبدالله اکبر(ع) روستای آتشگاه سرعین در ایام محرم هر شب میزبان صدها عزادار حسینی از اقصی نقاط اردبیل است.

این امامزاده در قالب سوگواره بصیرت عاشورایی هر شب پذیرای خیل عظیم عزاداران حسینی است که به صورت دستجات سینه‌زنی و زنجیرزنی از محله‌های مختلف شهرستان‌های اردبیل و سرعین به این امامزاده رهسپار می‌شوند و ارادت خود را به ائمه اطهار و حضرت سیدالشهدا (ع) اعلام می‌کنند.

هر شب با دعوت هیئت امنا از یکی از محلات اردبیل دسته‌های عزاداری سید و سالار شهیدان در امامزاده حاضر شده و به عزاداری می‌پردازند.

این برنامه‌ها به همت اداره اوقاف شهرستان اردبیل و هیئت امنای امامزاده تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

انتهای پیام/62004/ت30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول