اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه گرمی:

همایش شیرخوارگان حسینی در امامزاده سید محمدبن محمد حنفیه برگزار می‌شود

رئیس دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان گرمی گفت: همایش شیرخواران حسینی در آستان مقدس امامزاده سید محمدبن محمد حنفیه (ع) قلعه برزند شهرستان گرمی برگزار می‌شود.

همایش شیرخوارگان حسینی در امامزاده سید محمدبن محمد حنفیه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مهدی فاتحی عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری این همایش در گرمی اظهار داشت: این مراسم در روز جمعه 17 آبان ماه ساعت 15 با سخنرانی و مرثیه‌خوانی وعاظ و ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در بقعه متبرکه برگزار می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: امید است با حضور مردم منطقه و مادرانی که طفلان شیرخوار دارند مراسم باشکوهی در گرامیداشت طفل شیرخوار حضرت اباعبدالله (ع) برپا شود.

فاتحی از مشارکت صمیمانه حوزه مقاومت بسیج والفجر چهار برزند در برپایی این مراسم تقدیر کرد و افزود: این برنامه که همراه با آیین‌های سنتی و مذهبی است در حقیقت عرض ارادتی به محضر طفل شیرخواره حضرت سیدالشهدا (ع)، علی‌اصغر است که مردم منطقه با عشق و شور و حال خاص در این آیین حضور پیدا می‌کنند.

این مسئول در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در ایام عزاداری ماه محرم این امامزاده پذیرای محبان اهل بیت و عزاداران حسینی است، خاطر نشان کرد: در بقاع متبرکه و امامزاده‌های شهرستان گرمی برنامه‌های مذهبی متنوع تدارک دیده شده که امیدواریم اهالی از این برنامه‌ها بهره برده و استفاده کنند.

وی به حضور مداحان در برنامه‌های عزاداری به شیوه سنتی شامل سینه‌زنی و زنجیرزنی اشاره کرد و ادامه داد: سخنرانان خوبی را از مناطق مختلف به ویژه حوزه علمیه قم دعوت کردیم تا در برنامه‌های مذهبی ماه محرم با سخنرانی و خطابه ارزشمند بتوانند فلسفه و ماهیت قیام امام حسین (ع) را بهتر و شایسته تبیین کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس دفتر نمایندگی اوقاف و امور خیریه گرمی در ادامه بیان کرد: امیدواریم با انسجام و همدلی بیشتر بتوانیم زمینه و بستری را فراهم کنیم تا بیش از هر زمان دیگر از معارف و شعائر دینی و اسلامی در ارتقای معرفت و مبانی ارزشی استفاده کنیم.

انتهای پیام/62003/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول