اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

155 معدن پروانه بهره‌برداری گرفته‌اند / مطالعه معادن سنگ‌های تزئینی در نمین

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: تا‌کنون 155 معدن در استان اردبیل پروانه بهره‌برداری گرفته‌اند.

155 معدن پروانه بهره‌برداری گرفته‌اند / مطالعه معادن سنگ‌های تزئینی در نمین

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ارژنگ عزیزی ظهر امروز در جلسه کمیته استخراج و اکتشاف در اردبیل اظهار داشت: اردبیل ذخایر معدنی غنی قابل توجهی دارد به طوری که در این استان ذخایر غنی فلزی و غیر‌فلزی مورد دقت و ارزیابی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد‌: تا‌کنون 155 معدن در استان اردبیل پروانه بهره‌برداری گرفته‌اند که با هدف توسعه فعالیت‌های این معادن برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای در نظر گرفته شده است.

عزیزی با تاکید بر تکمیل مطالعات منابع معدنی استان که سال‌های گذشته مجوز استخراج و اکتشاف آنها صادر شده است، افزود: در حال حاضر نتایج مطالعات در قالب طرح‌های اکتشافی ادامه دارد.

این مسئول با تاکید بر اینکه ذخایر معادن بهره‌برداری شده بیش از 65 میلیارد تن بوده است، گفت: از این میزان تا‌کنون 4 میلیون و 900 هزار تن استخراج شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از صدور گواهینامه کشف برای 27 معدن خبر داد و عنوان کرد: میزان ذخایر کشف شده بیش از 800 میلیون تن است.

وی ضرورت مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه معادن فلزی را یادآور شد و بیان داشت: هم‌اکنون شرکت خصوصی در منطقه مشگین‌شهر مطالعات خود را در معادن این منطقه در هفت بلوک آغاز کرده‌ است.

عزیزی به وجود معادن غنی پرلیت در شهرستان کوثر اشاره کرد و یادآور شد: علاوه بر معادن فلزی و غیر‌فلزی به ویژه پوکه در این منطقه اخیراً جواز بهره‌برداری در معادن پرلیت نیز صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در خصوص وجود معادن غنی سنگ‌های معدنی در منطقه نمین نیز گفت: مطالعات دقیق این موضع را اثبات می‌کند که معادن غنی سنگ‌های معدنی در این شهرستان وجود دارد که باید با مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و حتی خارجی بستر حرکت تحولی را در این زمینه فراهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل،رئیس سازمان صنعت و معدن تجارت استان اردبیل در پایان سخنان خود از مطالعه معادن سنگ‌های تزئینی در نمین خبر داد و اظهار داشت: یک سرمایه‌گذار خارجی در شهرک صنعتی شمار دو اردبیل در حریم نمین دو کارخانه برش سنگ را به ظرفیت 20 هکتار پایه‌ریزی کرده که تاکنون این مجموعه از پیشرفت خوبی نیز برخوردار بوده است.

انتهای پیام/62003/ی30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول