اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چایپاره خبر داد

واگذاری 100 محدوده معدنی برای معدن‌کاران چایپاره

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چایپاره گفت: تاکنون بیش از 100 محدوده معدنی با بیش از 80 هکتار زمین به معدن کاران چایپاره واگذار شده است .

واگذاری 100 محدوده معدنی برای معدن‌کاران چایپاره

حسین شهابی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: تعداد معادنی که در استان فعال است فعلأ 600 فقره است که تاکنون بیش از 800 هکتار زمین از منابع طبیعی به آنان واگذار شده است.

وی تصریح کرد: در این زمینه تعداد درخواست‌کنندگان خیلی بیشتر است که برای جلوگیری از فرسایش خاک و اینکه در کنار خاستگاه‌های ژنتیکی گیاهی و چشمه‌سارها قرار دارند با بسیاری از آنان موافقت نشده است.

شهابی‌پور با اشاره به تعامل اداره منابع طبیعی شهرستان چایپاره با معدن داران، خاطرنشان کرد: در شهرستان چایپاره تاکنون بیش از 100 محدوده معدنی با بیش از 80 هکتار زمین به معدن‌کاران واگذار شده است که از این میزان در بیش از 45 محدوده عملیات معدنی فعال است و مابقی هنوز فعال نشده‌اند .

وی اضافه کرد: اگر چه به معادن به عنوان یک ثروت ملی نگریسته می‌شود اما می‌توان با بهره‌برداری اصولی از معادن به حفاظت از منابع ملی نیز کمک کرد.

انتهای پیام/61001/خ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول