اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماکو مطرح کرد

ترویج روحانی‌محوری به جای مداح‌محوری در مجالس عزای حسینی

امام جمعه ماکو بر لزوم ترویج فضای روحانی‌محوری در مجالس عزای حسینی به جای مداح‌محور بودن آنها تأکید کرد.

ترویج روحانی‌محوری به جای مداح‌محوری در مجالس عزای حسینی

حجت‌الاسلام ایوب رنجبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به فرا رسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی اظهار داشت: محرم و مجالس سوگواری سالار شهیدان فرصت ارزشمندی برای تقویت سطح ایمان و معرفت افراد نسبت به باورهای عمیق دینی است.

وی بر لزوم بهره‌گیری از این ایام تأکید کرد و افزود: عاشورا پیام‌های بسیاری برای جهانیان دارد که لازم است این پیام‌ها و درس‌ها در جامعه تبیین شود.

رنجبری تصریح کرد: مجالس عزاداری اباعبد‌الله‌الحسین(ع) که اجتماع پرشوری از اقشار مختلف جامعه است، فرصت ارزنده‌ای برای تشریح این مباحث است تا حداکثر استفاده و بهره از این عزاداری‌ها نصیب عزاداران شود.

وی ادامه داد: لحظه لحظه عاشورا و قیام امام حسین(ع) سرشار از درس آزادگی، شهامت، وفاداری و ولایتمداری است.

رنجبری بر لزوم توجه مسئولان هیئت‌های مذهبی و دسته‌های عزاداری بر پرهیز از مواردی که شأن مجالس عزاداری امام حسین(ع) را زیر سوال می‌برند، تأکید کرد و افزود: هیئت‌های مذهبی و دسته‌های عزاداری باید با حفظ اتحاد و برادری در طول هم حرکت کنند، نه اینکه از عزاداری‌ها به عنوان دستاویزی برای رقابت میان خود استفاده کرده و خدای نکرده در مقابل هم قرار گیرند.

وی بر لزوم بهره‌گیری از معارف دینی و توجه بر دلائل قیام امام حسین(ع) در مجالس عزاداری اشاره کرد و گفت: مجالس عزای محرم نباید صرفاً مداح‌محور باشد، بلکه باید با استفاده از روحانیون فضای معرفتی این مجالس را ارتقا داد.

رنجبری تصریح کرد: باید در کنار تقویت بعد عاطفی و احساسی عزاداران نسبت به وقایع عاشورا، بعد شعوری، عقلانی و عرفانی عزاداران را نیز افزایش داد.

وی تبیین معارف دینی و تقویت باورهای قلبی را لازمه مبارزه با تهدیدها و توطئه‌های دشمن در عصر حاضر عنوان کرد و افزود: با روی آوردن به این مباحث و تقویت قدرت تشخیص حق و باطل میان مردم، باید تلاش کنیم تا در صف حسینیان زمان قرار گیریم و با شناخت یزیدیان عصر، از گرفتار شدن در توطئه‌های آنان در امان بمانیم.

رنجبری همچنین با انتقاد از به‌کارگیری افراط‌گونه از ابزارآلات موسیقی از قبیل طبل، دهل، سنتور و ... در برگزاری این مراسم، تصریح کرد: این قبیل اقدامات می‌توانند به عنوان بدعت‌گذاری در دین، به تدریج ما را از حقیقت دین دور کرده و آسیب جدی بر بدنه دینی و اعتقادی ما وارد کنند تا جایی که به جای اصل دین، تنها پوسته و ظاهری از آن در میان مردم وجود داشته باشد، که این سطح از دین نمی‌تواند افراد را از توطئه‌های مختلف مصون نگه دارد.

انتهای پیام/61006/غ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول