اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال‌ جاری

11 وقف در اردبیل به ثبت رسید

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: در شش ماه اول سال‌ جاری 11 مورد وقف در استان به ثبت رسیده است.

11 وقف در اردبیل به ثبت رسید

حجت‌الاسلام جواد میرزایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در این وقف‌ها عموماً نیات واقفان برای احداث و تعمیر حسینیه و مسجد، تبلیغ و ترویج معارف دینی و اهل بیت (ع) مد نظر بوده است.

وی تصریح کرد: همچنین عتبات عالیات، امامزادگان سید صدرالدین (ع) و حلیمه خاتون (س) روستای آقاباقر و تأسیس درمانگاه، خیرات و مبرات و تعلیم و آموزش قرآن کریم است و وظیفه ما عمل به نیات آنها و حفظ موقوفات از دیگر نیات واقفان در اهدای موقوفات بوده است.

میرزایی خاطر نشان کرد: از این 11مورد موقوفه 9 مورد در شهرستان اردبیل اتفاق افتاده، یک مورد در شهرستان پارس‌آباد و یک مورد در شهرستان بیله‌سوار توسط خیرین عاقبت‌اندیش وقف شده است.

این مسئول ضرورت تبیین و تشریح کارهای خیر و نیک در قالب امور خیرخواهانه را یادآور شد و اضافه کرد: وقف حسنه جاریه است که در همه احوال می‌توان زمینه تحولی و حفظ ارزش‌های دینی و معرفتی را در جامعه فراهم آورد.

وی به توصیه و تاکید مقام معظم رهبری در تبدیل امامزاده‌ها و بقاع متبرکه به مکان‌ها و فضاهای فرهنگی اشاره کرد و ادامه داد:‌ ما تلاشمان بر این است تا در مجموعه اوقاف و امور خیریه با همراهی و مشارکت واقفان و خیرین بتوانیم به گونه‌ای اقدام کنیم تا همه افراد جامعه بتوانند از موقوفات، امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استفاده کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان توجه به نیات واقفان و عمل به آنها را ضروری توصیف کرد و گفت: در این باب نباید دچار کوچکترین غفلت شد.

انتهای پیام/62007/ق20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول