اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از آغاز سال جاری تاکنون صورت گرفت

ثبت 9 وقف جدید به ارزش 950 میلیون تومان در فردوس

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس گفت: از آغاز سال جاری تاکنون 940 میلیون و 650 هزار تومان موقوفه جدید در فردوس ثبت شده است.

ثبت 9 وقف جدید به ارزش 950 میلیون تومان در فردوس

حجت‌الاسلام جواد طلایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با اشاره به موقوفات جدید در فردوس اظهار داشت: از آغاز سال جاری تاکنون 9 وقف جدید شناسایی و ثبت شده است.

وی ادامه داد: ارزش این موقوفات بیش از 940 میلیون و 650 هزار تومان است.

وقف 160 درخت پسته در چاه نو فردوس

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس موقوفه 160 درخت پسته و نیم ساعت آب در روستای چاه‌نو از توابع فردوس را یکی از این موقوفات سال جاری برشمرد و گفت: ارزش این موقوفه 170 میلیون تومان است.

طلایی با بیان این‌که 190 اصله درخت پسته با یک ساعت آب و اراضی از تلمبه شهید کارگر باغستان وقف شده است، تصریح کرد: ارزش این موقوفه 90 میلیون تومان برآورد شده است.

وی ارزش موقوفه روستای چاه نو از توابع فردوس را 220 میلیون تومان اعلام کرد و یادآور شد: این موقوفه شامل یک هکتار و نیم زمین با تعداد یک‌هزار و 250 درخت پسته به همراه سه ساعت آب از چاه موتور روستای چاه نو است.

وقف یک منزل 40 متری در اسلامیه فردوس

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس اذعان داشت: یک باب منزل به مساحت 40 متر مربع در اسلامیه فردوس نیز به موقوفات جدید در سال‌جاری اضافه شده است.

طلایی با بیان این‌که عرصه و اعیان یک باب مغازه تجاری در فردوس وقف شده است، متذکر شد: ارزش این موقوفه جدید 300 میلیون تومان است.

وی ارزش موقوفه جدید رحمت‌آباد را 130 میلیون تومان برشمرد و اضافه کرد: این موقوفه یک ساعت آب از چاه موتور رحمت‌آباد به همراه یک قطعه باغ اناری به مساحت یک‌هزار و 700 متر را شامل می‌شود.

وقف جدید به مناسبت دهه ولایت در فردوس

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس از وقف یک باب اتاق حدود 12 متری در روستای افقو فردوس خبر داد و افزود: ارزش این موقوفه 4 میلیون تومان است.

طلایی ادامه داد: یک آب سردکن چهار شیره به ارزش 2 میلیون 650 هزار تومان نیز در فردوس وقف شده است.

وی با بیان این‌که یک وقف جدید به مناسبت هفته ولایت ثبت شده است، ادامه داد: این موقوفه شامل سه فنجان آب بلده بوده که با نیت عزاداری در دهه دوم محرم وقف شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه فردوس خاطرنشان کرد: ارزش این موقوفه 24 میلیون تومان برآورد شده است.

انتهای پیام/69010/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول