اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نیشابور خبر داد

افزایش 3 برابری میزان وقف در نیشابور

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نیشابور با بیان اینکه سال گذشته 23 وقف جدید در این شهرستان به ثبت رسیده است، گفت: این تعداد سه برابر سال 90 بوده است.

افزایش 3 برابری میزان وقف در نیشابور

حجت‌الاسلام محمد ذاکری در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: 55 درصد این کلاس‌ها در ایام مختلف در این تکیه تشکیل می‌شود و بقیه آنها در سطح مساجد شهر و روستا برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه دستورالعمل سازمان اوقاف این است که در تمامی بقاع متبرک مرکز فرهنگی قرآنی زیر نظر هیئت امنای بقاع تشکیل شود، افزود: 531 نفر در کلاس‌های حفظ قرآن اداره اوقاف نیشابور با همکاری ادارات مربوطه، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه با استفاده از کتاب حفظ موضوعی 300 آیه کاربردی قرآن کریم شرکت کرده‌اند.

این مقام مسئول نیشابوری ادامه داد: ثمره این برنامه‌ها تربیت حافظان، قاریان قرآن کریم و بیمه شدن افراد از معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی است.

ذاکری اضافه کرد: بهترین ابزار برای دوری از شبهات، قرآن کریم است و البته بهترین نتیجه را می‌توانیم از همین کتاب بگیریم.

وی با اشاره به اینکه شهریه برخی از کلاس‌ها رایگان است، گفت: در تعدادی از کلاس‌ها هزینه بسیار کمی از داوطلبان گرفته‌اند که البته در جای خود هزینه می‌شود.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نیشابور با بیان اینکه سال گذشته 23 وقف جدید در این شهرستان به ثبت رسیده که این تعداد سه برابر سال 90 بوده است، تصریح کرد: 10 وقف جدید از ابتدای امسال تاکنون در اداره اوقاف نیشابور ثبت شده است.

ذاکری ادامه داد: باب مشاوره با واقفان در این اداره باز شده است تا بر‌اساس نیازهای روز با اولویت امور قرآنی، مراسم ویژه مجالس حضرت زهرا (س)، امور درمانی و ازدواج افراد نیازمند، وقفیات به ثبت برسد.

وی خاطرنشان کرد: البته دو موقوفه در نیشابور به ثبت رسیده که درصدی از آن برای موضوع ازدواج اختصاص یافته ولی نیاز جامعه فراتر از این مقدار است.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول