اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی نیشابور مطرح کرد

لزوم فرهنگ‌سازی برای عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف

کارشناس آزمایشگاه کنترل مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: بهترین راه‌‌حل برای کاهش آلودگی‌های ناشی از ظروف یکبار مصرف، فرهنگ‌سازی برای استفاده نکردن از آنها است.

لزوم فرهنگ‌سازی برای عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف

به گزارش خبرگزاری فارس از نیشابور، بهاره بیارجمندی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پلاستیک‌ها، پلیمرهایی هستند که از سنتز مواد اولیه‌ای به نام مونومر تهیه می‌شوند اما مونومرها موادی سمی و برای سلامت انسان مضر هستند؛ در حالی که پلیمرها خنثی بوده و مشکلی ندارند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر به ‌دلیل استفاده غیرمجاز از پلیمرهاى بدون پایه food grade در بسته‌بندى و نگهدارى مواد غذایى، شناسایى صحیح این محصولات توسط مردم تا حدودى با مشکل رو‌به‌رو شده است.

کارشناس آزمایشگاه کنترل مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی نیشابور ادامه داد: وزارت بهداشت سعى کرده کارخانه‌هاى تولیدکننده ظروف یکبار مصرف را از کارخانجات تولیدکننده قطعات پلاستیکى در مصارف صنعتى تفکیک کند و کارخانه‌هاى تولیدکننده ظروف پلاستیکى براى مواد غذایى باید پروانه ساخت داشته باشند.

بیارجمندی ادامه داد: اصولاً ظروف یکبار مصرف برای یکبار استفاده ساخته شده‌اند زیرا در صورت تکرار شیارهای بسیار کوچکی که قابل رویت هم نیستند در آنها به وجود می‌آید که علاوه بر مستعد کردن شخص به عفونت‌های دستگاه گوارش به علت آزاد کردن مولکول‌های آلی و صنعتی به داخل آب یا غذا، انسان را در معرض انواع سرطان قرار می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از ظرف یکبار مصرف همراه با غذای داغ سبب بروز سرطان می‌شود، خاطرنشان کرد: استفاده درازمدت از این ظروف سبب مشکلات گوارشی، خستگی و ناراحتی اعصاب می‌شود.

کارشناس آزمایشگاه کنترل مواد غذایی معاونت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی نیشابور خاطرنشان کرد: غذا نباید بیشتر از دو ساعت در این ظروف باقی بماند زیرا پس از این مدت به ‌تدریج میزان مهاجرت افزایش می‌یابد و اگر قرار است غذاهاى طبخ شده پس از دو ساعت ماندگارى در این‌گونه ظروف مصرف شوند باید غذا در شرایط مطلوب یعنى زیر دماى 14 درجه یا بالاى 60 درجه نگه داشته شود.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول